آریا بانو
هیچ راهی برای ابراز علاقه به دختر همسایه‌مان جلوی پایم نیست!
يکشنبه 4 اسفند 1398 - 10:12:37
آریا بانو - خراسان / 20 ساله‌ام و مدت‌هاست که به دختر همسایه‌مان علاقه‌مند شده ام. او دختری متین، باادب، باوقار، سنگین و مذهبی است. این ویژگی‌ها باعث شده که حتی یک راه کوچک هم جلوی پای من برای ابراز علاقه به او باز نباشد. با این حال، باید حسم را به او بگویم، دارم خفه می‌شوم و فقط حرف‌های دلم را توی خودم می‌ریزم. خواهش می‌کنم کمکم کنید.
پاسخ
مخاطب گرامی، لازم است که در ابتدا برای خودتان مشخص کنید که هدف‌تان از رابطه و ابراز علاقه به دختر همسایه‌تان چیست؟ فرض کنید که ابراز علاقه کردید و راهی برای دست‌یابی به این موضوع پیدا شد، بعدش چی؟ راهنمایی من با توجه به دانستن پاسخ این سوال، کاربردی‌تر خواهد شد.
نیازی به ابراز علاقه نیست
اگر پاسخ‌تان به گونه‌ای است که قصد ازدواج، تشکیل خانواده و ... داشتید، می‌توانید با درمیان گذاشتن موضوع با خانواده خود و راهنمایی‌شان، مسئله را حل کنید و نیازی نیست به خودتان فشار آورید و قبل ازدواج، ابراز علاقه کنید. هر مسئله‌ای راه‌حل خاص خود را دارد. یعنی اول مراحل خواستگاری را طی کنید و بعد هم اگر با بررسی دقیق دو خانواده وصلت حاصل شد ابراز علاقه در رابطه زناشویی. این بهترین و اصولی‌ترین تصمیمی است که باید بگیرید البته به شرطی که پاسخ‌تان به سوال ابتدایی مطلب، ازدواج باشد.
هدف‌تان ارتباط دوستانه است؟!
اگر در پاسخ به سوال مطرح شده درباره این‌که هدف‌تان از ابراز علاقه چیست؟ به این جواب رسیدید که به دنبال یک رابطه دوستی هستید، بهتر است حتما از یک مشاور متخصص راهنمایی بگیرید و از این همه فشار و استرس و ذهن مشغولی رهایی یابید. طبیعتا در این حالت هم، ابراز علاقه نه کاری منطقی به نظر می‌رسد، نه شما را با توجه به ویژگی‌های شخصیتی دختر مورد علاقه‌تان به هدف‌تان می‌رساند و نه توصیه می‌شود. بنابراین قبل از هر رفتاری که برای‌تان مشکل‌ساز شود و آبروی خود یا خانواده‌تان را به خطر بیندازد، به عواقب آن خوب فکر کنید و در صورت نیاز از یک مشاور متعهد هم کمک بگیرید.
نویسنده : رمیسا ایزدپناه | کارشناس ارشد روان شناسی

http://www.banounews.ir/fa/News/272098/هیچ-راهی-برای-ابراز-علاقه-به-دختر-همسایه‌مان-جلوی-پایم-نیست!
بستن   چاپ