آریا بانو
معاون وزیر بهداشت: 80تا90درصد مبتلایان کرونا درمان خاصی نمی‌خواهند
یکشنبه 4 اسفند 1398 - 8:51:54 AM
آریا بانو - صدا و سیما / معاون کل وزیر بهداشت گفت: 80تا90درصد مبتلایان کرونادرمان خاصی نمی‌خواهند.
آقای ایرج حریرچی در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما افزود: مرگ و میر بر اثر این ویروس یک تا سه درصد مبتلایان را شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه 785 مورد مشکوک در کشور داریم که 28 نفر از آنان مبتلای قطعی هستند و 5 نفر نیز فوت کرده اند گفت: ویروس کرونا دومین عامل شایع سرماخوردگی در دنیاست و چیز جدیدی نیست.
آقای حریرچی با بیان تاریخچه‌ای از این ویروس افزود: علامت ویروس کرونا مانند علامت بیماری آنفلوانزاست.
وی گفت: دلیل ترس از ویروس کرونا ناشناخته بودن رفتار آن است.
آقای حریرچی با بیان اینکه بیماری ویروس کرونا از آنفلوانزای H 1 N 1 کمتر است افزود: از پاییز امسال 13 هزار و 200 نفر در کشور ما به ویروس آنفلوانزا مبتلا شدند و در امریکا در یک سال اخیر ویروس آنفلوانزا 10 هزار نفر را کشت.
وی گفت: ویروس کرونا در کودکان زیر 14 سال علایم چندانی نشان نمی‌دهد و اینکه گفته می‌شود ممکن است کودکان عامل انتقال ویروس شوند تاکنون ثابت نشده است.
آقای حریرچی اضافه کرد: هر فرد مبتلا به این ویروس به طور میانگین 2 و 2 دهم نفر را مبتلا می‌کند و این طور نیست که اگر یک مورد در منطقه‌ای دیده شد همه آن منطقه را آلوده می‌کند.
وی افزود: در کشور سالانه 380 هزار مرگ و میر بر اثر همه عوامل داریم که بیش از 16 هزار نفر از این افراد بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.
آقای حریرچی گفت: از مهر امسال تاکنون بر اثر بیماری آنفلوانزا 108 نفر در کشور جان خود را از دست داده اند که افراد کهنسال و با نقص ایمنی بوده اند.
وی افزود: در شهر قم شرایط بیماری ویروس کرونا کنترل شده و بخشی از ظرفیت بیمارستان‌های مخصوص مبارزه با این بیماری در این شهر خالی است.
آقای حریرچی گفت: برای مراقبت از کسانی که ابتلای آنان به این ویروس ثابت شده یا کسانی که از کشور چین آمده اند لباس‌های مخصوص استفاده می‌شود.
وی افزود: در بیشتر فرودگاه‌های کشور دستگاه تشخیص تب، نصب شده است و در هر جایی که نیاز باشد مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهیم.
آقای حریرچی گفت: بر اساس توصیه علمی سازمان جهانی بهداشت و دانشگاه‌های معتبر دنیا استفاده از ماسک برای مردم عادی برای مقابله با ویروس کرونا ضروری نیست و فقط کسانی که علایم آنفلوانزا دارند یا از بیماران مبتلا به ویروس کرونا مراقبت می‌کنند استفاده از ماسک لازم است.

http://www.banounews.ir/fa/News/272070/معاون-وزیر-بهداشت--80تا90درصد-مبتلایان-کرونا-درمان-خاصی-نمی‌خواهند
بستن   چاپ