آریا بانو
سال است که منتظر یک خواستگار خوب مانده‌ام!
شنبه 3 اسفند 1398 - 09:41:05
آریا بانو - خراسان / دختری 24 ساله‌ام و سه سالی می‌شود که به خانه‌مان خواستگار راه می‌دهیم. هنوز موردی که به دلم بنشیند و معیارهای مد نظرم را داشته باشد، به خواستگاری‌ام نیامده. سخت‌گیر نیستم ولی هر پسری یک مشکلی دارد. این روزها فشار زیادی روی من است و احساس می‌کنم باید زودتر یک نفر را انتخاب کنم تا هم خانواده‌ام کمتر اذیت شوند و هم سن خودم بالاتر نرود. به نظرتان چه کنم؟
ازدواج موضوعی زمان بر است. باید کمی صبور باشید و خواسته‌ها و معیارهایتان را اولویت‌بندی کنید. اگر از دید اطرافیان‌تان و یک مشاور، خواسته‌های منطقی و معیارهایی اصولی برای انتخاب همسر دارید، مطمئن باشید بالاخره به نتیجه مطلوب خواهید رسید و یک عمر زندگی شیرین را با انتخاب خودتان خواهید ساخت. در این بین، اگر خواسته‌ها و معیارهایتان غیرمنطقی باشد، هم زمان را از دست می‌دهید و هم فرصت‌ها را. بنابراین باید این مسئله را مورد توجه قرار دهید تا در آینده به خاطر گرفتن تصمیم اشتباه، حسرت نخورید.
در جلسه دوم، خواستگار را ارزیابی کنید
بنابراین توصیه می‌کنم در درجه اول و در خصوص معیار و خواسته‌هایتان، آن‌ها را با یک فرد دارای تجربه زندگی موفق و عاقل و چه بهتر با یک مشاور ازدواج در میان بگذارید و در صورت تایید روی آن‌ها پافشاری کنید و نگران نباشید زیرا اطرافیان‌تان در نهایت به تصمیم شما و انتخاب‌تان احترام خواهند گذاشت.
همچنین در جلسات گفت‌وگو، جلسه اول را به صحبت درباره معرفی یکدیگر مثل بیوگرافی، شرایط کاری، وضعیت خدمت و تحصیلات و دانشگاه و معرفی خانواده و بیان دغدغه‌ها اختصاص دهید. در واقع و در این جلسه، به دنبال بررسی آمادگی‌هایی مثل هویت‌یافتگی فرد و میزان استقلالش برای شروع زندگی باشید. پس از آن در صورت خوشایند بودن خواستگار برای ازدواج، در جلسات بعدی به بیان اهداف کاری و تحصیلی، خط قرمزها و حساسیت‌ها و ارزش‌ها و مسائل مالی مشغول شوید. در جلسات دوم به بعد شما به دنبال هماهنگی‌ بین خودتان و خواستگار باشید.
از خانواده کمک بگیرید
قرار نیست شما به تنهایی بار تجزیه و تحلیل خواستگارتان را به عهده بگیرید بلکه قسمتی از آن توسط شما و شرایط دلخواه‌تان است و بقیه، باید نتیجه تحقیقات خانواده از شرایط کار و خانواده طرف مقابل باشد. در نهایت بدانید جلسات مشاوره ازدواج به شما در غربال و بررسی هماهنگی شما و طرف مقابل‌تان کمک کننده است.
در نتیجه بعد از یک بررسی اولیه از معیارها و شرایط خانوادگی طرف مقابل و پس از چند جلسه گفت‌وگو، در صورت رضایت نسبی از خواستگار و شرایطش به وی پیشنهاد جلسات مشاوره پیش از ازدواج را بدهید و نگرانی‌های خود را با یک مشاور در میان بگذارید و بقیه کار را با توکل و توسل به خداوند و ائمه واگذار کنید.
نویسنده : صدیقه معدنی | کارشناس‌ارشد روان‌شناسی

http://www.banounews.ir/fa/News/271616/سال-است-که-منتظر-یک-خواستگار-خوب-مانده‌ام!
بستن   چاپ