آریا بانو
راه‌هایی آسان برای از بین بردن لکه پوست گردو از روی دست
جمعه 2 اسفند 1398 - 16:56:26
آریا بانو - کاویاب / پوست گردو تازه به دلیل اسیدهایی که دارد هنگامی که با سطح بدن و اکسیژن تماس پیدا می‌کند لکه‌های سیاه عمیقی را روی پوست ایجاد می‌کند که به سادگی این لکه‌ها قابل برطرف شدن نیستند از این رو افراد باید در نظر داشته باشند هنگامی که با گردو تازه سر و کار دارند حتما پوست آن را در داخل تشتی آب از خود گردو جدا کنند تا سیاهی آن کمتر به عمق پوست نفوذ کنند. پوست گردوی تازه در صورت تماس با پوست بدن ایجاد لک سیاه می‌کند که با شستشوی معمولی حتی با مواد شوینده پاک نمی‌شود و از بین نمی‌رود حتی پوشیدن دستکش پلاستیکی هم کمکی نمی‌کند چون رنگ پوست گردو از جداره دستکش هم رد می‌شود.
روش‌های پاک کردن لکه پوست گردو
روش اول برای پاک کردن این لکه‌ها استفاده از برگ خود درخت گردو است که با مالش روی لکه‌ها و شستشوی مرتب آن می‌توان تا حد زیادی آن را پاک کرد.
روش دوم استفاده از سرکه است، با شستشوی قسمت‌های لک شده با سرکه می‌توان لکه‌ها را کم رنگ‌تر کرد.
روش سوم استفاده از کرم‌های لایه بردار است که نسبت به دو روش قبلی زمان بیشتری لازم دارد.
با استفاده از شیر و آبغوره نیز می‌توان سیاهی لکه‌های گردو را از دست‌ها از میان برد.
پاک کردن لکه گردو از روی لباس:
این روش ممکن است لکه گردو را کاملا از بین نبرد اما تا حدودی آن را کمرنگ می‌کند. بدین منظور ابتدا لباس را در آب سرد بخیسانید سپس 2 تا 3 قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی بر روی لکه بریزید و بلافاصله 4 قطره سرکه بر روی آن بریزید سپس محل لکه را مالش دهید اگه لباس شما مقاوم است می‌توانید با یک جسم سخت (مانند قاشق) لکه را از بین ببرید. همچنین برای پاک کردن لکه گردو از روی لباس می‌توانید از سفید کننده‌ها نیز استفاده کنید (ابتدا مطمئن شوید که مایع به لباس آسیبی نمی‌زند). اگر لکه گردو بر روی فرش ریخته است می‌توانید قبل از خشک شدن لکه از روش پاک کردن لکه گردو از روی لباس و یا محلول سرکهی سفید و آب استفاده کنید.
شستن دست‌ها با لاک پاک کن
شستن با وایتکس رقیق شده، شستن دست‌ها با حلال لاک ناخن یا استفاده از اکسیدان رنگ مو نیز از دیگر پیشنهاد‌ها برای پاک کردن سیاهی گردو از دست است. با این وجود توصیه می‌شود اگر پوست حساسی دارید، از این روش‌ها برای شستن دست‌های خود استفاده نکنید، زیرا عوارض جانبی ایجاد شده به مراتب بدتر از سیاه بودن دست‌هایتان است.
شستن دست‌ها با نمک و آبلیمو
نصف فنجان آبلیمو را با یک قاشق نمک مخلوط کنید و دست‌ها را محکم با این ترکیب بشویید. این کار به کمرنگ شدن سیاهی رنگ گردو از پوست دست کمک چشمگیری می‌کند.
استفاده از خمیر دندان
یک مسواک کهنه را برداشته و مقداری خمیر دندان جرم‌ گیر و سفید کننده دندان را روی آن بمالید و محکم بر پوست دست خود بکشید. این کار تا حدی زیادی به از بین رفتن رنگ سیاه گردو از پوست دست کمک می‌کند.
شستن دست‌‌ها با جوش شیرین
برای پاک کردن سیاهی گردو از دست می‌توانید مقداری جوش شیرین را با مایع ظرفشویی مخلوط کرده و دست‌ها را با این ترکیب بشویید. بهتر است از یک مسواک کهنه کمک گرفته و با مسواک آغشته به جوش شیرین، بر روی پوست دست خود بکشید.
نکته:
اگر دست‌تان به قدری سیاه شده است که نمی‌توانید در مهمانی شرکت کنید توصیه می‌شود دست خود را با میزان کمی وایتکس شستشو دهید و با لیف و وایتکس سیاهی را از روی دست‌تان از بین ببرید.

http://www.banounews.ir/fa/News/271481/راه‌هایی-آسان-برای-از-بین-بردن-لکه-پوست-گردو-از-روی-دست
بستن   چاپ