آریا بانو
5 ویتامینی که به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 11:04:08
آریا بانو - سلامانه: هم لایه فوقانی پوست و هم لایه زیرین آن به ویتامین A نیاز دارند. به نظر می رسد ویتامین A از تجزیه کلاژن پوست و از آسیب پوست توسط نور خورشید جلوگیری می کند.
حفظ سلامت پوست با ویتامین A 
ویتامین A به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند. البته تاثیر آن به اندازه کرم های ضد آفتاب نیست. این ویتامین به فعالیت غدد چربی اطراف فولیکول های مو کمک کرده و در بهبود زخم ها و جراحت ها نقش دارد. در صورتی که ویتامین A کافی دریافت نکنید ممکن است به خارش و خشکی پوست مبتلا شوید.
حفظ سلامت پوست با ویتامین C
ویتامین C به ساخت کلاژن در پوست کمک می کند. همچنین به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. کمبود ویتامین C سبب تاخیر در التیام زخم ها می شود.
حفظ سلامت پوست با ویتامین E
این ویتامین آنتی اکسیدان و ضد التهاب است، از آسیب پوست توسط اشعه ماوراء بنفش خورشید جلوگیری می کند، مانع بروز چین و چروک و افتادگی پوست می شود و احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.
حفظ سلامت پوست با روی
میزان روی موجود در لایه خارجی پوست در مقایسه با لایه درونی آن 5 برابر بیشتر است. روی به ترمیم زخم ها کمک می کند. این ماده معدنی در حفظ پایداری و ثبات دیواره سلولی و همچنین در تقسیم و تمایز سلول ها موثر است. روی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از پوست در برابر آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. کمبود شدید روی ممکن است منجر به بروز علائمی شود که مشابه علائم اگزما هستند.
حفظ سلامت پوست با سلنیوم
این ماده معدنی از آسیب دیدن پوست که بر اثر مواجهه با اشعه ماوراء بنفش ایجاد می شود، جلوگیری می کند. کمبود سلنیوم احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. برخی اشتباهات در رژیم های کاهش وزن تاثیر منفی بر زیبایی پوست و مو دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/270594/5-ویتامینی-که-به-حفظ-سلامت-پوست-کمک-می‌کند
بستن   چاپ