آریا بانو
پلیس زن در ایران نقش بسیار مهمی دارد
سه شنبه 29 بهمن 1398 - 08:37:11
زنان خبر
آریا بانو - رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: از 131 هزار پرونده ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها 109 هزار پرونده با تلاش مأموران پلیس زن به سازش منجر شد.

به گزارش بانو نیوز ، سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در خصوص نقش بانوان پلیس اظهار داشت: پلیس زن در جمهوری اسلامی ایران نقشی مهم داشته و بنا به ضرورت و تدبیر شروع به فعالیت کرده و در حال انجام وظیفه است .
سردار ظهیری به شرح وظایف پلیس زن پرداخت و تصریح کرد:‌ همان وظایفی را که مردان پلیس انجام می‌دهند، افسران، درجه‌داران و مأموران پلیس‌های زن نیز انجام می‌دهند؛ بانوان پلیس در دستگیری مجرمان ، بدرقه متهمان و بازجویی از زنان نقش خوبی داشته و با مسؤولیت‌پذیری بالایی که دارند وظیفه‌شان را بدون کم و کاست انجام می‌دهند.
وی به دفاتر مشاوره و مددکاری که در کلانتری‌ها مستقر هستند اشاره و بیان کرد: پلیس به دنبال کاهش ورودی پرونده‌هاست، در این راستا دفاتر مشاوره و مددکاری تشکیل شده است و با حضور مأموران پلیس‌های زن توانسته‌ایم 83 درصد پرونده‌هایی را که به این دفاتر ارجاع می‌شود به صلح و سازش تبدیل کنیم.
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اعلام کرد:‌در 11 ماه امسال از مجموع 131 هزار پرونده که به دوایر مددکاری و مشاوره کلانتری‌ها ارجاع شد، 109 هزار پرونده به سازش منجر شد؛ 24 هزار پرونده مربوط به موضوعات خانوادگی و 62 هزار پرونده مرتبط با نزاع و درگیری بوده‌اند.
مشاوره قبل از ازدواج از سوی ماموران بانوی پلیس
سردار ظهیری در ادامه به سایر مسؤولیت‌های بانوان پلیس پرداخت و گفت: مشاوره‌های قبل از ازدواج از جمله مواردی دیگری است که مأموران پلیس زن در کلانتری‌های آن را پیگیری می‌کنند؛ در همین راستا در 11 ماهه امسال 167 هزار نفر مشاوره قبل از ازدواج را از مأموران بانوی پلیس دریافت کرده‌اند.
وی در پاسخ به دیگر پرسش در خصوص تحصیلات مأموران بانوان پلیس خاطرنشان کرد: اکثر مأموران پلیس زن تحصیلات تکمیلی را گذرانده و از آموزش و تجربه لازم درحوزه مشاوره و مددکاری برخوردار هستند.
سردار ظهیری به دیگر وظایف و کارکردهای این دسته از پلیس‌ پرداخت و خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده‌های جرایم اطفال و نوجوانان توسط مأموران پلیس زن در کلانتری‌ها انجام می‌شود؛‌ در این راستا خانواده‌های افراد بزهکار دعوت شده و در جهت اصلاح و بازپروری و پیشگیری از بزهکاری مجدد آموزش‌های لازم به آنها داده می‌شود.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/269522/پلیس-زن-در-ایران-نقش-بسیار-مهمی-دارد
بستن   چاپ