آریا بانو
در نشست ایده‌ها و تجربه‌های زنان در علم و فناوری عنوان شد
فعالیت پر رنگ دانشجویان دانشگاه الزهرا در انجمن‌های علمی/فعالیت‌های انجمن‌های علمی بین رشته‌ای
دوشنبه 28 بهمن 1398 - 18:17:48
آریا بانو - معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا با تاکید بر رشد و شکوفایی دختران در این دانشگاه گفت: انجمن‌های علمی به تناسب تمام رشته‌ها در این دانشگاه‌ فعالیت داشته و در اتحادیه انجمن‌های علمی نیز دو دبیر از دانشگاه الزهرا حضور دارند.

به گزارش ایسنا، ندا مقدم در نخستین رویداد گفتمان پیشروی علمی با موضوع ایده‌ها و تجربه‌های زنان در علم و فناوری که امروز از سوی کرسی ترویج علم یونسکو، با هدف ساده‌سازی علم برای عموم و همزمان با هفته بزرگداشت مقام مادر و زن و روز جهانی زنان و دختران در علم (11 فوریه) در دانشگاه الزهرا برگزار شد، با اشاره به این‌که این دانشگاه با 55 سال قدمت از بزرگترین مراکز علمی و فرهنگی کشور و بزرگترین مرکز جامع دختران در بین ایران و کشورهای همسایه به شمار می‌آید، اظهار کرد: 10 هزار دانشجو و ده‌ها هزار دانش‌آموخته از سوی این دانشگاه به جامعه عرضه شده است و حضور پر رنگ دختران ما در عرصه‌های مختلف باعث می‌شود به خودمان ببالیم. این در حالی است که ترویج معرفت و خردمندی نه تنها برای زنان بلکه برای همه اعضای جامعه حیاتی به حساب می‌آید.
وی ضمن معرفی بخشی از فعالیت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه به فعالیت‌های بخش‌های دانشجویی از جمله انجمن‌های علمی و دانشجویی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: طی 10 ماه گذشته 880 برنامه در معاونت فرهنگی دانشگاه برگزار شده و بیش از 50 درصد این برنامه‌ها مربوط به انجمن‌های علمی است که معادل با انجام 100 هزار ساعت کار توسط دانشجویان است.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا با اشاره به این که به تناسب تمام رشته‌ها در این دانشگاه انجمن وجود داشته و انجمن‌های بین رشته‌ای نیز در این دانشگاه فعالیت دارند، گفت: توانمندی‌های علاقه‌مندان و خلاقیت‌های دختران ما دور از سایه پسران بیش از پیش به منصه ظهور می‌رسد.
مقدم در پایان گفت: سعی داریم از این ظرفیت استفاده کنیم، این در حالی است که در بین اتحادیه‌های کشوری انجمن‌های علمی دو دبیر از دانشگاه الزهرا حضور دارند و امیدوار هستم در جمع‌هایی همچون گردهمایی امروز به رشد و شکوفایی بیشتر دختران کمک کنند.
تلاش برای رساندن نرخ اشتغال بانوان در شهرداری تهران به 30 درصد
با تاکید بر این که حضور بانوان در عرصه مدیریت شهری حضور موفقی بوده است، گفت: در شهرداری تهران تنها 703 پست مدیریتی در اختیار بانوان است و در تلاش هستیم نرخ 15 درصدی اشتغال بانوان در شهرداری را به 30 درصد برسانیم.
به گزارش ایسنا، زهیر صباغ‌پور، معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز در این رویداد، با بیان این که در تاریخ جوامع بشر سیر زندگی اجتماعی مردانه بوده و حتی امروز هم رگه‌هایی از این مردانگی در این سیر وجود دارد، اظهار کرد: به منظور توانمندسازی زنان مرحله نخست توانمندسازی به لحاظ رفاهی، مرحله دوم دسترسی آنها به منابع مالی و مرحله بعد ارتقای آگاهی زنان است که به مشارکت اجتماعی بین بانوان و کنترل توازن (برابری جنسیتی) می‌انجامد.
وی با بیان این که در دوره جدید مدیریت شهری شعار "تهران شهری برای همه" مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: زنان نیمی از جمعیت شهری را تشکیل می‌دهند و پتانسیل عظیمی در این حوزه به شمار می‌آیند. این در حالی است که بیش از 55 درصد انسان‌ها در شهرها زندگی می‌کنند و در عرصه شهر اتفاقات خوبی می‌افتد.
معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان این که اداره کل بانوان در شهرداری با استراتژی‌های خودش مشغول به کار است، تاکید کرد: در برنامه سوم توسعه شهر تهران ماده‌های مختلفی وجود دارد که در همه آنها این موضوع را مدنظر قرار داده‌ایم که برابری جنسیتی را در حد اعلا محقق کنیم. در حال حاضر 703 پست مدیریتی در شهرداری تهران در اختیار بانوان است که این تنها 15 درصد است و تلاش داریم این رقم را به 30 درصد برسانیم.
وی در پایان گفت: در میان شهرداران مناطق مختلف تهران، خواجوی و استقامتی از شهرداران موفق زن هستند و به طور کلی حضور بانوان در عرصه مدیریت شهری حضور موفقی بوده استریال ضمن آن که مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور نیز با ایده‌های خود به ما کمک می‌کند حضور پر رنگ بانوان را در عرصه مدیریت شهری محقق کنیم.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/269379/فعالیت-پر-رنگ-دانشجویان-دانشگاه-الزهرا-در-انجمن‌های-علمی-فعالیت‌های-انجمن‌های-علمی-بین-رشته‌ای
بستن   چاپ