آریا بانو
سوپ و آش/ سوپ جو با شیر و خامه معرکه و لذیذ میشه!
دوشنبه 28 بهمن 1398 - 16:21:33
آریا بانو - بیتوته / سوپ شیر یکی از انواع سوپ سفید با جو می باشد. سوپ شیر به دلیل ترکیب خامه و شیر، طعم لذیذی دارد که معمولا مورد پسند همه قرار می گیرد. به همین خاطر، این سوپ می تواند گزینه مناسبی به عنوان یک پیش غذای ساده و خوشمزه باشد.
چی لازم دارم:
جو پوست کنده 200 گرم
قارچ 200 گرم
هویج خردشده متوسط 2 عدد
جعفری ساتوری شده 2 قاشق سوپخوری
خامه صبحانه 100 گرم
سینه مرغ ریز شده 1 تکه
آب لیمو ترش 2 قاشق سوپخوری
شیر 1 لیتر
فلفل سفید 1 قاشق چایخوری
نمک به میزان کم
چطور بپزم:
برای پخت سوپ جو سفید ابتدا جو را در قابلمه ای نسبتا بزرگ بریزید (که فضای کافی برای مواد سوپ جو با شیروخامه داشته باشد)، سپس هویچ را اضافه کنید و اجازه بدهید بپزند مرغ را با یک عدد پیاز و هویج درسته داخل قابلمه ای بپزید و از هیچ گونه ادویه ای استفاده نکیند که رنگ سوپ جو را عوض نکند (اگر کسی این سوپ را دوست نداشته باشد می تواند به جای شیر از آب مرغ استفاده کنید) شیر را به جو اضافه کنید و اجازه بدهید با حرارت ملایم بپزد و کامل مواد با شیر مغزپخت شوند. نمک و فلفل سفید اضافه کنید. قارچ را خرد کنید و به سوپ اضافه کنید.
الان گوشت مرغ پخته شده را ریش ریش کنید و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید، مواد باید حتماً سفید و بدون هیچ ادویه ای باشد. به این نکته دقت کنید که با اضافه کردن یک عدد هویج و پیاز داخل مرغ می توانید بوی زهم مرغ را بگیرید. وقتی مواد پخته شد مرغ را به مواد اضافه کیند.
اکنون چند قاشق سوپ جو شیر و خامه در یک کاسه بریزید و با هم مخلوط کیند و به هم بزنید و بعد مستقیم به سوپ اضافه کیند. این باعث می شود شک خیلی خوبی به خامه داده شود که خامه داخل سوپ بریده بریده نشود و حتی اگر مدت 30 دقیقه خامه روی حرارت باشد هیچ اتفاقی نیفتد و بریده نمی شود و بعد از آماده شدن جعفری را اضافه کیند. می توانید سوپ جو شیر و خامه لذیذ را با نون تست میل کنید.
توجه داشته باشید جعفری را دقایق آخر به سوپ اضافه کنید حتی می توانید بعد از اینکه سوپ جو با شیر و خامه آماده شد جعفری بریزید تا کاملاً ویتامین c خودش را از دست ندهد.
جو پوست کنده یا پرک فرقی ندارد ولی اگر جو شما پوست کنده شده بود بهتر است از شب قبل آن را خیس کنید یا یکی دو ساعتی قبل پخت آن را خیس کنید و آب روی آن را دور بریزید و داخل قابلمه به میزان لازم آب بریزید تا بپزد.
اگر نمی خواستید سوپ جو با شیر و خامه رقیق داشته باشید و سوپ تان خوب جا بیفتد، سوپ را روی شعله ملایم بگذارید تا بپزد.
نکاتی برای تهیه سوپ شیر:
• در تهیه سوپ شیر از هر نوع سبزیجات طبق ذائقه خود می توانید استفاده کنید. معمولا از هویج رنده یا خرد شده، کرفس خرد شده، ذرت کنسرو شده و یا پخته و… در تهیه این سوپ استفاده می شود.
• در صورتی که شما گیاهخوار می باشید، به جای شیر می توانید از شیر گیاهی مانند شیر بادام استفاده کنید.
• شما می توانید به جای عصاره مرغ، از آب مرغ و یا گوشت در تهیه سوپ استفاده کنید. در این صورت، ادویه را فراموش نکنید. اما اگر آب مرغ شما ادویه دارد، نیازی به ادویه نیست.
• اگر از شیر داغ استفاده کنید و همچنین نمک را جداگانه اضافه نکنید، سوپ شما بریده بریده نخواهد شد.
• در صورتی که از لیمو تازه برای طعم دادن به سوپ استفاده می کنید، پس از پخت و در زمان سرو باشد.
• غلظت سوپ شما بستگی به مقدار شیری دارد که به آن اضافه می کنید. اگر می خواهید رقیق تر باشد، شیر بیشتر. و در صورتی که تمایل دارید سوپ غلظت بیشتری داشته باشد، مقدار کمتری شیر اضافه کنید.
• در صورت تمایل می توانید پیش از اضافه کردن قارچ، سوپ را داخل مخلوط کن مبکس کنید. سوپ میکس شده را مجددا درون قابلمه بریزید و سپس قارچ های تفت داده شده را به آن اضافه کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/269309/سوپ-و-آش--سوپ-جو-با-شیر-و-خامه-معرکه-و-لذیذ-میشه!
بستن   چاپ