آریا بانو
همسفر با گردشگر اروپایی در شیراز
يکشنبه 27 بهمن 1398 - 14:58:53
آریا بانو - کارناوال / ویدیویی از شیراز را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم و می‌خواهیم شما را به شهر بهار نارنج‌ها دعوت کنیم. ویدیو مقابل را یک گردشگر اروپایی به نام مارک زیاسکو (Marc Dziasko) تهیه کرده و در آن، گوشه‌ای از جاذبه های شیراز را به تصویر کشیده است. دیدنی های شیراز بسیار زیاد هستند و همه ما تعریف‌هایی از زیبایی‌ها و دلبری‌های این شهر شنیده‌ایم. در این مطلب، علاوه بر اشتراک‌گذاری ویدیو شیراز، تعدادی از دیدنی‌های این شهر را نیز به شما معرفی می‌کنیم تا کمی با شهر بهارنارنج‌ها و جاذبه‌هایش آشنا شوید.
باغ ارم شیراز: این باغ زیبا در شمال غربی شهر شیراز و در فاصله کمی از کوه‌های شمالی شیراز (باباکوهی) جا خوش کرده است و در جنوب آن رودخانه خشک شیراز دیده می شود که از شرق به غرب امتداد دارد. این باغ یکی از زیباترین باغ‌های استان فارس و حتی کل کشور است که گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سوی خود می کشاند و با داشتن درختان سر به فلک کشیده و گل‌های رز توجه شان را جلب می کند. باید اشاره کنیم این باغ یکی از 9 باغ ایرانی است که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.
شاهچراغ شیراز: بنای شاهچراغ، آرامگاهی مشهور و از بزرگترین زیارتگاه‌های شهر شیراز به حساب می‌آید. این مکان که آرامگاه دو برادر امام هشتم به نام‌های احمد بن موسی و میر محمد بن موسی است، علاوه بر اهمیت مذهبی و فضای آرامش بخشش، از لحاظ هنر و معماری اسلامی و ایرانی نیز دارای اهمیت بسیاری است. هنر کاشی‌کاری و آینه‌کاری در این آرامگاه در اوج زیبایی به نمایش گذاشته شده و فضایی متفاوت را ایجاد کرده‌اند. معماری شاهچراغ چیزی شبیه به سبک آذری است که گنبد سلطانیه زنجان هم نمونه‌ای از همین معماری به شمار می‌رود.
مسجد وکیل شیراز: کافی‌ست با ورود به شیراز، سراغ محله درب شاهزاده را بگیرید تا مجموعه‌ای از جاذبه‌ها پیش روی‌تان قرار گیرند و رنگ تازه‌ای به گردش‌تان در این شهر ببخشند. در گوشه‌ای از این محله بنای شناخته‌شده مسجد وکیل قرار دارد و با زیبایی و شکوهش دریچه‌ای تازه را پیش چشم‌تان می‌گشاید. این مسجد که با نام مسجد سلطانی نیز شناخته می‌شود، اثری به جا مانده از دوران زندیان بوده و به دستور کریم‌خان زند ساخته شده است. مسجد وکیل در همسایگی بازار و حمام وکیل قرار دارد و در کنار هم مجموعه وکیل را تشکیل می‌دهند.
مسجد عتیق شیراز: مسجد عتیق که با نام‌های مسجد جمعه و مسجد آدینه نیز شهرت دارد به عنوان کهن‌ترین مسجد شیراز شناخته می‌شود. این مسجد اولین هسته مذهبی شهر شیراز نیز محسوب می‌شود و تنها یک مکان مذهبی نبوده بلکه زمانی عملکرد اجتماعی-سیاسی نیز داشته است. ظاهر این مسجد بر خلاف دیگر مساجد شیراز بسیار ساده است و تنها کاشی‌کاری‌های آبی رنگی بر قسمت‌هایی از آن خودنمایی می‌کنند. این بنا در همسایگی حرم شاهچراغ قرار دارد و یکی از ورودی‌های آن در داخل حیاط حرم واقع شده است. مسجد عتیق یادگاری از دوره ایلخانیان است و نام آن در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/268828/همسفر-با-گردشگر-اروپایی-در-شیراز
بستن   چاپ