آریا بانو
این گوشی قاپ را شناسایی کنید!
جمعه 25 بهمن 1398 - 17:14:56
آریا بانو - این گوشی قاپ را شناسایی کنید!
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6067494
٠
٠
ایرنا / سارق گوشی قاپی که به بهانه داشتن تماس تلفنی ضروری از شهروندان موبایل می گرفت و سرقت می کرد، توسط پلیس پایتخت بازداشت شد.
به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی گفت : این سارق دارای 11 فقره سابقه کیفری در زمینه های سرقت ، مواد مخدر و نزاع و اعتراف به 35 فقره به سرقت به شیوه گوشی قاپی است.
عزیزخانی در تشریح این رویداد اظهارداشت: اوایل دی ماه امسال مرد جوان مسافرکشی طی تماس با مرکز فوریتهای پلیسی 110 از به سرقت رفتن تلفن همراهش توسط یک مرد ناشناس حدودا 40 ساله به کلانتری 129 جامی اعلام شکایت کرد.
وی افزود: پرونده با موضوع سرقت گوشی قاپی تشکیل و برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت. شاکی پس از حضور در پایگاه به کارآگاهان گفت: من روز سرقت شخصی جوانی حدوداً 40 ساله را از راه آهن به مقصد خیابان جمهوری بصورت دربستی سوار خودروام کردم. مسافر پس از رسیدن به مقصد هنگام پیاده شدن گفت: " من تلفن همراه ندارم. اگر امکان دارد گوشی موبایلتان را بدهید تا یک تماس ضروری بگیرم." من هم به وی اعتماد کردم و گوشی گران قیمتم را در اختیار وی گذاشتم که بعداز گذشت چند لحظه، مسافر گوشی را سرقت کرد و متواری شد.
کارآگاهان در سیر مراحل تحقیقات پلیسی خود با وصول 5 فقره پرونده سرقت موبایل قاپی دیگر که به این شیوه انجام شده است و شکات نیز اظهارت مشابه داشتند، دریافتند سرقت توسط یک نفر سارق حرفه ای در حال انجام است.
عزیزخانی تصریح کرد: به دنبال اظهارات مالباختگان و با مراجعه پلیس به محل های سرقت و بررسی تصاویر دوربین های مداربسته موجود در صحنه سرقت، چهره سارق بدست آمد که با انجام اقدامات پلیسی هویت اصلی سارق به نام (مهدی.ز 40 ساله) دارای 11 فقره سابقه کیفری در جرائم سرقت،موادمخدر و نزاع شناسایی شد.
وی افزود: با انعکاس اطلاعات بدست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری سارق صادر شد که 14 بهمن طی یک عملیات پلیسی سارق در مخفیگاهش در محدوده جنوبی تهران دستگیر و به پایگاه هشتم منتقل شد.
در تحقیقات صورت گرفته از سارق سابقه دار، او به کارآگاهان گفت: من حدود 5 ماه است در محدوده خیابان جمهوری،خیابان حافظ، ولیعصر و راه آهن و مرکزی شهر با دربست گرفتن خودروهای مسافرکش و پس از رسیدن به مقصد به بهانه این که تلفن همراه ندارم و یک تماس ضروری دارم گوشی تلفن همراه را از راننده گرفته و بلافاصله متواری می شدم.
وی افزود: پس از سرقت ، گوشی های مسروقه را در محدوده های خیابان مولوی و شوش به مالخر به قیمت ناچیزی می فروختم و پول حاصله را صرف تهیه مواد مخدر می کردم.
کارآگاهان به دنبال اظهارات سارق بلافاصله خریداران اموال مسروقه را شناسایی کردند و با هماهنگی مقام قضایی دو نفر مالخر دستگیر و به پایگاه منتقل شدند و در تحقیقات پلیسی به جرم خود اعتراف کردند.
سرهنگ عزیزخانی با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم از سوی بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه 11 تهران از شهروندان خواست چنانچه با این شیوه مورد دستبرد قرار گرفته اند در صورت شناسایی متهم به عنوان سارق خود می توانند جهت تشکیل پرونده مقدماتی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/267826/این-گوشی-قاپ-را-شناسایی-کنید!
بستن   چاپ