آریا بانو
برای اولین بار شمار مبتلایان به کرونا در بخش درمانی چین اعلام شد
جمعه 25 بهمن 1398 - 15:09:49
آریا بانو - برای اولین بار شمار مبتلایان به کرونا در بخش درمانی چین اعلام شد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6067025
k ١
٠
باشگاه خبرنگاران / مقامات چین برای اولین بار میزان مبتلایان به ویروس کشنده کرونا در بخش سلامت و درمانی این کشور را اعلام کردند.
به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، چین روز جمعه اعلام کرد هزار و 716 تن از کارکنان بخش سلامت این کشور تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد شش نفر جان باختند.
این اولین تاییدیه رسمی چین در خصوص مبتلایان به ویروس کرونا در بخش سلامت و درمان این کشور است و احتمالا نگرانی‌ها را در خصوص شیوع بیشتر این ویروس افزایش خواهد داد.
معاون رئیس کمیسیون سلامت ملی چین اعلام کرد تعداد مبتلایان بخش سلامت و درمان 3.8 درصد کل تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را تشکیل می‌دهد. همچنین قربانیان بخش سلامت 0.4 درصد از کل آمار قربانیان این بیماری را شامل می‌شوند.
بنا به گفته این مقام دولتی چین، هزار و 502 تن از کارکنان بخش درمانی استان هوبئی، مرکز اصلی انتشار این ویروس، تاکنون به کرونا مبتلا شدند که هزار و 102 نفر از آن‌ها در شهر ووهان هستند. این مقام چینی یادآور شد که لازم است تحقیقات بیشتری در اطمینان حاصل شود که آیا ابتلا به این بیماری از طریق بیمارستان‌ها در حال گسترش است یا در خارج از آن.
آمار‌های رسمی حاکی از آن است که در زمان شیوع بیمای سارس در سال 2003-2002 نزدیک به 961 تن از کارکنان بخش سلامت در چین به این بیماری مبتلا شدند که در مجموع 18 درصد ازکل مبتلایان را تشکیل می‌دادند.
مقامات بهداشتی هوبئی گزارش داده‌اند 116 نفر دیگر روز پنجشنبه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این استان جان باخته‌اند که طبق این آمار تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در چین حداقل به 1483 تن می‌رسد؛ در مجموع با احتساب سه مورد دیگر در خارج از چین یعنی هنگ کنگ، فیلیپین و ژاپن، تاکنون 1486 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.
هم اکنون تعداد جهانی موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا، از 65191 تن فراتر رفته است.

http://www.banounews.ir/fa/News/267799/برای-اولین-بار-شمار-مبتلایان-به-کرونا-در-بخش-درمانی-چین-اعلام-شد
بستن   چاپ