آریا بانو
شیرینی ها/ طرز تهیه «کیک پرتقالی»
جمعه 25 بهمن 1398 - 15:08:48
آریا بانو - شیرینی ها/ طرز تهیه «کیک پرتقالی»
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6066944
٢٥٣
٠
تابناک با تو / چی لازم دارم:
تخم مرغ 5عدد هم دمای محیط
روغن مایع 1/2لیوان
شکر 1 لیوان
آرد 2 و1/4لیوان
آب پرتقال 1لیوان
وانیل 1/3 قاشق چ خوری
بیکینگ پودر 1قاشق غذا خوری سرخالی
رنده یا پودر پوست پرتقال 1 قاشق غذا خوری
چطوری درست کنم:
زرده و سفیده رو ازهم جدا کنید زرده را با نصف شکر و نصف وانیل با همزن بزنید تا کرم رنگ شه و رنده پوست پرتقال رو اضافه کنیدو سپس شروع کنید به هم زدن تا پف کنه و کشدار شه.بترتیب آب پرتقال ، روغن مایع اضافه و کمی هم بزنید.آرد و بیکینگ پودر رو سه بار الک کنید و در سه مرحله به مایه اضافه و با لیسک زیر و رو کنید تا مخلوط شود.
(مایه غلیظه نگران نباشید)سفیده ها رو با همزن هم زده تا از لختگی دربیاد و در دو مرحله شکر رو اضافه و هم بزنید تا فرم بگیره و از ظرف نیفته.سفیده رو کم کم به مایه قبلی افزوده و با لیسک بصورت دورانی از یک جهت فولد کنید تا مایه صاف و یکدست شه.داخل قالب باقطر 23سانت که چرب وآرد پاشی کردید بریزید و داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 45تا پنجاه دقیقه بپزید.دمای فرها باهم متفاوته بعد پس با سیخ چوبی داخل کیک بزنید اگه تمیز بیرون اومد زمان پخت کافیه.
برای سس پرتقالی هم نصف لیوان آب پرتقال رو داخل قابلمه بریزید و1قاشق غذا خوری نشاسته ذرت و2قاشق غذا خوری شکر و1قاشق غذا خوری پودر ژله پرتقال رو اضافه و روی حرارت هم زده تا کمی غلیظ شه درآخر 1قاشق مربا خوری کره افزوده و از رو حرارت بردارید.خنک که شد روی کیک بریزید ونوووووش جان کنید.
برای پودر پرتقال:
پوست پرتقال رو قسمتهای سفیدشو جدا میکنم و قسمت نارنجی رو خلالی خرد میکنم و روی پارچه تمیز میزارم خشک بشه بعد آسیاب میکنم و داخل یه شیشه درب دار نگهداری میکنم. کیک رو از فر که بیرون آوردید فقط دو یا سه دقیقه تایم بدید سرد شه و از قالب خارج کنید
نکته : این کیک رو بهتره تو قالب میان تهی درست کنید
می تونید به جای یک لیوان آب پرتقال از نصف لیوان شیر نصف آب پرتقال استفاده کنید در هر دو روش این کیک عاااااالیه ...

http://www.banounews.ir/fa/News/267782/شیرینی-ها--طرز-تهیه-«کیک-پرتقالی»
بستن   چاپ