آریا بانو
طب سنتی چینی، «کرونا» را نابود می‌کند؟
جمعه 25 بهمن 1398 - 12:08:23
آریا بانو - طب سنتی چینی، «کرونا» را نابود می‌کند؟
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6066591
١٨١
٠
باشگاه خبرنگاران / در حالی که چین در پی یافتن درمانی برای بیماری مرگبار جدید موسوم به «کوید 19» یا همان ویروس کروناست، برخی پزشکان و افراد عادی در این کشور به رویکردهای سنتی برای درمان تمایل پیدا کرده‌اند. اگرچه برخی کارشناسان هشدار می‌دهند که صرفا با تکیه بر طب سنتی چینی امکان درمان «کوید 19» وجود ندارد.
تانگ یینگ، مدیر بیمارستانی در استان هنان چین در مقاله جدیدی که در حساب کاربری او در پیام‌رسان وی‌چت منتشر شده است، توضیح می‌دهد که چگونه با دادن داروهای چینی به پزشکان این بیمارستان، آنها را از بیماری کرونا ویروسی جدید در امان نگه داشته است.
کارمندان اداری بیمارستان او هم که ارتباط مستقیمی با بیماران ندارند سوپ زنجبیل خشک شده را با شیرین‌بیان مصرف می‌کنند. پزشکانی که در کلینیک‌های تب کار می‌کنند باید «گوئژی تانگ» بخورند که یک فرمول سنتی با دارچین است و همچنین نوعی قارچ به نام «فولینگ» و گیاه «بای‌ژو» را که اغلب در طب سنتی چینی استفاده می‌شود، مصرف کنند. خاصیت اصلی این مواد بالا بردن ایمنی بدن و تقویت طحال ست.
رویکرد سنتی تانگ یینگ با توصیه‌های دولت چین در مورد علائم ویروس مطابقت دارد. توصیه‌های دارویی که کمیسیون ملی بهداشت چین هفته گذشته برای مقابله با کوید 19 منتشر کرد، ترکیبی از دروهای غربی است با مکمل‌هایی که معمولاً پزشکان طب سنتی چینی آنها را تجویز می‌کنند.
هنوز به طور قطعی هیچ درمانی برای بیماری کوید 19 پیدا نشده است. این بیماری که تا پیش از این به نام ویروس عامل آن یعنی کرونا خوانده می‌شد، برای نخستین بار در اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان، واقع در مرکز چین مشاهده شد و سپس پای آن به دست کم 25 کشور دیگر جهان هم باز شد.
اکنون در نبود یک راه حل همگانی و تأیید شده برای این بیماری مرگبار، برخی برای درمان آن به طب سنتی چینی روی آورده‌اند و بحث‌ها و گفتگوهایی در مورد اثربخشی و ایمنی‌زایی این روش‌های درمانی در چین به راه افتاده است.
شلی آکس، متخصص طب سنتی چینی می‌گوید: «مشاهداتی که ما از بیمار داریم با مشاهدات پزشکان دیگر متفاوت است و بنابراین به داروهای متفاوتی می‌رسیم. ما علائمی را که در فرد بیمار دیده می‌شود هدف قرار می‌دهیم و از این راه با کلیت بیماری درگیر می‌شویم.»
گفتنی است؛ کمیسیون بهداشت و درمان چین در زمان شیوع سارس در سال 2003 میلادی برای بیمارانی که به دلیل ویژگی‌های استروئیدی دچار پوکی استخوان شده بودند، طب سنتی چینی را توصیه کرده بود.

http://www.banounews.ir/fa/News/267743/طب-سنتی-چینی،-«کرونا»-را-نابود-می‌کند؟
بستن   چاپ