آریا بانو
میز اردور/ ژله قلبی سورپرایز روز مادر
پنجشنبه 24 بهمن 1398 - 17:18:44
آریا بانو - میز اردور/ ژله قلبی سورپرایز روز مادر
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6065333
٥٠
٠
ایران کوک / روز مادر روز خاصیه که همه به دنبال درست کردن خوراکی های مخصوص این روز هستن. خوراکی های مختلف از شکلات گرفته تا کیک و کوکی همگی به شکل های و طرح های مختلف در این روز خاص تهیه میشن. ابزارهای مختلفی مثل انواع کاتر برش و انواع قالب مخصوص قلبی میتونن تو درست کردن این خوراکی های خوشمزه بهتون کمک کنن. قالب قلب سورپرایز یکی از معروف ترین و پر کاربردترین قالب هاست که به ویژه در روز مادر استفاده های زیادی از اون میشه. قالب قلب سورپرایز در دو جنس قالب قلب سورپرایز سیلیکونی و قالب قلب سورپرایز پلاستیکی در بازار وجود داره که بسته به قابلیت هاشون و جنس خاصشون، کاربردشون متفاوته. مثلا از قالب سیلیکونی قلب سورپرایز به خاطر جنس انعطاف پذیرش برای درست کردن شکلات سورپرایز و یا کیک سورپرایز استفاده میشه. اما قالب قلب سورپرایز پلاستیکی مثل بقیه قالب های پلاستیکی برای درست کردن ژله مناسبه. با تهیه قالب قلب پلاستیکی میتونن خیلی ساده و آسان ژله قلب سورپرایز رو در چند رنگ درست کنین و در روز مادر به دلخواه تزیین و سرو کنین. برای تهیه ژله قلب سورپرایز به سه قالب با سه سایز بزرگ، متوسط و کوچک نیاز دارید. حالا بیاید با هم ببینیم طرز تهیه ژله قلب سورپرایز مادر چجوریه.
چی لازم دارم و چطور درست کنم؟
1- ابتدا 2 بسته پودر ژله قرمز رنگ (مثل انار با آلبالو)، را با 2 لیوان آب جوش مخلوط کنید تا ذرات آن کاملا حل شوند. برای بهتر حل شدن ژله در آب می توانید آن را روی سماور در حال جوش به روش بن ماری آب کنید تا کاملا حل شوند. بعد نصف لیوان از ژله ی حل شده را جدا کنید و اجازه دهید خنک شود. سپس به بقیه ژله نصف لیوان آب سرد اضافه کنید.
2- بزرگ ترین قالب شما باید قالب قلب سورپرایز پلاستیکی باشد. داخل آن را کمی چرب کنید، مقداری از ژله قرمز را داخل آن بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. وقتی ژله کمی سفت شد، ته (پشت) قالب دوم قلب را که کمی از قالب قلب سورپرایز اولی کوچک تر است، چرب کنید و روی ژله ی نیم بند قرمز رنگ قرار دهید. یک لیوان سنگین داخل قالب دوم قرار دهید تا سنگین شود و تکان نخورد. سپس باقی مانده ی ژله قرمز را با قاشق داخل کناره های قالب (ما بین قالب اول و دوم) بریزید و شکاف را پر کنید. مجددا قالب ها را داخل یخچال قرار دهید تا ژله سفت شود.
3- قالب ها را از یخچال درآورید. داخل قالب دوم یک لیوان آب داغ بریزید. قالب را تکان دهید تا از ژله جدا شود. حالا شما یک قلب خالی روی ژله قرمزتان دارید. اگر ژله کمی آب شد، مجددا آن را داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود.
4- یک بسته ژله آلوئه ورا را داخل یک لیوان آب جوش حل کنید و اجازه دهید خنک شود. سپس نصف لیوان شیر هم دمای محیط را به آن اضافه کنید. مقداری از مخلوط ژله آلوئه ورا با شیر را داخل قالب ژله تو خالی بریزید و آن را در یخچال قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد. سپس آن را از یخچال درآورید، قالب قلب سوم (کوچک ترین قالب) را داخل آن و روی ژله آلوئه ورا و شیر قرار دهید. مجددا یک لیوان سنگین داخل قالب کوچک بگذارید تا سنگین شود. سپس مایع ژله آلوئه ورای باقی مانده را با قاشق مابین ژله قرمز و قالب کوچک بریزید تا پر شود. آن را داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود.
5- ژله را از یخچال درآورید. داخل قالب کوچک یک لیوان آب داغ بریزید و آن را از ژله جدا کنید. آن مقدار ژله قرمز را که در مرحله ی اول کنار گذاشتید آماده کنید. داخل آن پنج قاشق غذاخوری شیر بریزید و هم بزنید. سپس آن را داخل حفره ی خالی قلب بریزید و آن را پر کنید. قالب را به مدت 7 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا ژله کاملا سفت شوند.
6- قالب قلب سورپرایز را از یخچال درآورید، آن را چند ثانیه داخل ظرف آب گرم قرار دهید، سپس قالب را برگردانید و ژله را خیلی آرام از آن جدا کنید. ژله قلب سورپرایز شما آماده است. می توانید آن را به دلخواه سرو کنید.
اگر مبتدی هستید و تهیه این نوع از ژله برای شما دشوار است میتوانید مدل ساده تر آن، ژله سورپرایز قلبی را امتحان کنید.
نکات کلیدی طرز تهیه ژله قلب سورپرایز
در هر مرحله در آوردن قالب از ژله اگر به دلیل آب جوشی که در قالب می ریزید ژله آب شد، آن را فورا داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و سفت شود.
برای ژله قرمز می توانید از پودر ژله انار، آلبالو و حتی توت فرنگی استفاده کنید.
به جای شیر می توانید از بستنی آب شده استفاده کنید.
به جای دو قالب کوچکتر میتوانید از کاسه های پلاستیکی کوچک استفاده کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/267621/میز-اردور--ژله-قلبی-سورپرایز-روز-مادر
بستن   چاپ