آریا بانو
شمع یخی درست کنید و به مادر هدیه بدهید
پنجشنبه 24 بهمن 1398 - 17:17:19
آریا بانو - شمع یخی درست کنید و به مادر هدیه بدهید
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6065325
٦٨
٠
نمناک / لذتی که در هنر شمع سازی وجود دارد هر فردی را علاقه مند به انجام آن کار می کند چراکه انرژی مثبتی که در شمع روشن کردن وجود دارد باعث گرمی و صمیمیت خانه می شود شما می توانید با کمترین هزینه اقدام به ساخت شمع های رویایی و رمانتیک بکنید و آن ها را به عنوان هدیه به دوستان و آشنایان خود تقدیم کنید و یا حتی می توانید به عنوان یک اشیای تزیینی در دکوراسیون خود جای دهید تا زیبایی چشم نوازی به دیزاین خانه خود داده باشید و البته می توانید شمع هایی که خودتان می سازید را بفروشید و با آن کسب درآمد کنید.
چنانچه استعدادی در شمع سازی دارید مطمئناً این نکته را می دانید که یخ شکل و بافت خاصی به شمع می بخشد و اگر بخواهید با استفاده از یخ شمع بسازید اثر بسیار زیبایی می توانید خلق کنید.
روش های مختلفی برای ساخت یک شمع یخی وجود دارد که ما در بخش دنیای مد نمناک یک آموزش بسیار ساده انتخاب کرده و در اختیارتان قرار داده ایم این آموزش ابزار خاص و پیچیده ای نیاز ندارد از این رو ساخت این شمع با لوازم دور ریختنی یا مصرف شده انجام شده است که در گوشه کنار خانه تان بلا استفاده باقی مانده است.
در این آموزش یاد میگیرید که یخ های خردشده را چنان با موم داخل قالب بریزید که نتیجه کار یک شمع زیبا با بافت جذاب و شیک شود.
مرحله اول = لوازم مورد نیاز
یخ خرد شده
مداد شمعی برای رنگ آمیزی (اختیاری)
موم پارافین (با ذوب کردن شمع های کهنه نیست امکان پذیر است)
یک شمع استوانه ای
یک کاسه (برای جمع آوری آب یخ)
قالب شمع (هم می توانید خودتان قالب بسازید و هم از قالب های آماده می توانید به کار ببرید)
ابزارهایی که لازم است:
قیچی
منگنه
دو ظرف جهت ذوب کردن موم
شمع یخی
مرحله دوم = آماده کردن قالب
همانطور که پیش از این اشاره کردیم شما می توانید از هر چیزی به عنوان یک قالب به کار ببرید و چنانچه در تصویر ملاحظه می کنید ما به جای قالب در ساخت این شمع یخی زیبا از یک قوطی کاغذی شیر به کار برده ایم.
در این مرحله شمع استوانه ای را کنار قوطی قرار داده و طول آن را اندازه بگیرید و پس از اندازه گیری آن را علامت زده و به این نکته توجه داشته باشید که ارتفاع قالبی که آماده کرده اید کمی بیشتر از شمع باشد برای این کار ابتدا قسمت بالای قوطی را برش دهید و سپس اندازه آن را تنظیم کنید.
اندازه نهایی که برای شمع در نظر گرفته شده است به اندازه همین شمع است پس چنانچه می خواهید شمع کوچک تری درست کنید می توانید از قالب های آماده استفاده کنید چراکه تنوع بیشتری دارند.
مرحله سوم = تنظیم شمع در داخل قالب
در اکثر شمع سازی ها فیتیله های آماده به کار برده می شود ولی در مورد این شمع کار با فیتیله مقداری مشکل است چراکه در حین ساخت فیتیله کج می شود و بایستی روش های خاصی را برای ثابت نگه داشتن آن امتحان کرد. پس ساده ترین روش این است که یک شمع را بدون دردسر در مرکز قالب قرار دهیم و از فتیله آن استفاده کنیم.
با این کار دیگر در اطراف فیتیله شمع یخی فضای خالی ایجاد نمی شود و فیتیله هم به طور کامل صاف باقی می ماند.
حالا برای اینکه شمع را در مرکز قالب قرار دهید آن را به گونه ای بگذارید که به ته قالب بچسبد تا زمانی که یخ را به دور آن میریزید به هیچ عنوان تکان نخورد بالای شمع را میتوان با دست نگه داشت ولی توجه داشته باشید که انتهای آن باید به کف قالب چسبیده شود.
قبل از هر چیزی انتهای شمع را کمی برش دهید تا اطمینان پیدا کنید که به طور کامل صاف است و سپس از بیرون کف قالب منگنه را گذاشته و با استفاده از آن شمع را به کف کارتن بچسبانید.
چنانچه قالب دیگری برای درست کردن شمع یخی استفاده کردید بایستی برای ثابت نگه داشتن شمع در داخل آن از روش های دیگری استفاده کنید.
مرحله چهارم = ذوب کردن پارافین
مناسبترین و بهترین راه برای اینکه پارافین را ذوب کنید روش بن ماری و یا استفاده از ابزار مخصوص ذوب کردن موم است حتماً به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان موم را به طور مستقیم روی شعله ذوب نکنید. چرا که خطرناک ترین قسمت ساخت شمع همین ذوب کردن موم است بنابراین با احتیاط هر چه تمام این کار را انجام دهید.
چنانچه از روش بن ماری برای آب کردن موم استفاده کنید این روش اجازه نمی دهد تا دمای پارافین بیشتر از دمای آب در حال جوش شود.
در این مرحله یک قابلمه یا ظرف بزرگی را که پر از آب است روی شعله قرار دهید تا به جوش بیاید و بعد ظرف کوچکتری که ارتفاع آن بیش از عمق آب است درون آب جوش بگذارید سپس موم های تکه تکه شده را داخل آن ظرف کوچک ریخته و در حین ذوب شدن مرتب بهم بزنید.
چنانچه تمایل دارید شمع رنگی بسازید در این مرحله بایستی رنگ معمولی یا مداد شمعی را به موم داغ بیافزاید. در نهایت زمانی که مشاهده کردید موم کاملاً ذوب شده است و بافت یک دستی به خود گرفته است ساخت شمع یخی را می توانید شروع کنید.
مرحله پنجم = پر کردن یخ داخل قالب
در این مرحله شروع به خرد کردن یخ ها در اندازه هایی که در تصویر مشخص است بکنید و پس از این که آنها را خرد کردید توجه داشته باشید که تنها یخ هایی که در اندازه های مناسب هستند را داخل قالب بریزید و این نکته را نیز بدانید که به کاربردن یخ های خیلی بزرگ دوام شمع را پایین آورده و همچنین زیبایی آن را کمتر می کند بنابراین تکه هایی با طول یک تا 2 سانتی متری مناسب ترین انتخاب هستند. پس از انتخاب یخ ها با دست خود سر شمع را صاف نگه دارید و شروع به ریختن یخ ها به اطراف آن بکنید.
مرحله ششم = اضافه کردن موم به قالب
پس از اینکه موم را آب کردید رنگ مورد نظرتان را به آن اضافه کرده اید شروع به ریختن آن داخل قالب بکنید سعی کنید آن را از نزدیک شمع و وسط قالب بریزید چرا که با این کار تراکم مرکز شمع هم بیشتر شده و هم میزان یخ آب شده در اطراف آن کم می شود.
حال منتظر باشید تا موم مقداری سفت شود این را متذکر شویم که شمع آماده داخل قالب موجب تسریع سفت شدن موم میشود برای این کار 10 دقیقه زمان نیاز است و این زمان در مورد قالب های بزرگتر متغیر است و زمان بیشتری احتیاج می باشد.
مرحله هفتم = خالی کردن آب داخل قالب
زمانی که ملاحظه کردید موم سرد شده و کمی شکل گرفته اقدام به خالی کردن آب یخ هایی که ذوب شده اند بکنید حتی می توانید قالب تان را وارونه نگه دارید تا تمام آب درون آن خارج شود.
مرحله هشتم = پاره کردن قالب کاغذی
یک مزیتی که قالب کاغذی دارد این است که به راحتی می توان آن را از شمع جدا کرد و تنها کافی است اقدام به بریدن یک گوشه از کاغذ بکنید تا گوشه های دیگر را به همین منوال نیز از شمع جدا کرده باشید.در نهایت به همین راحتی شمع یخی زیبایی که انتظار داشتید آماده است.
شما می توانید با به کارگیری این تکنیک ارزان و ساده شمع های بسیار زیبای دیگری را نیز بسازید تا بتوانید زیبایی خیره کننده ای به دکوراسیون منزل خود بدهید همانطور که مشاهده کردید این شمع با کمترین هزینه ساخته شد و نیازی برای خرید لوازم جانبی آنچنانی نداشت.

http://www.banounews.ir/fa/News/267617/شمع-یخی-درست-کنید-و-به-مادر-هدیه-بدهید
بستن   چاپ