آریا بانو
35هزار نفر-دوره آموزش‌ های مهارتی در استان مرکزی ارائه شد
چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 17:08:27
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: در سال جاری تاکنون بیش از 35 هزار نفر-دوره آموزش‌های مهارتی توسط اداره کل فنی و حرفه ای در استان مرکزی ارائه شده است.

به گزارش روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، سعیدرضا شاه محمدی با بیان این مطلب اظهار کرد: این آموزش‌ها در بخش دولتی شامل 20 هزار و 165 نفر دوره آموزش، در بخش‌های ثابت، سیار شهری، ندامتگاه‌ها، پادگان‌ها، بخش روستایی، صنایع و جوار دانشگاهی اجرایی شده است.
وی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه ای در بخش دولتی در رشته‌های تراشکاری، جوشکاری، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، مکانیک خودرو، صنایع چوب، آسانسور، عمران و … برگزار شده است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی در ادامه افزود: در ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های صنایع، روستایی، ثابت و سیار شهری اداره کل استان موفق به تحقق 100 درصد اهداف آموزشی شده است.
شاه محمدی شاخه فعالیت بخش خصوصی فنی و حرفه ای استان را شامل کشاورزی، صنعت، فرهنگ و هنر و خدمات عنوان کرد و این حوزه را به عنوان بازوی توانمند مجموعه برشمرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی عملکرد بخش خصوصی را طی 10 ماهه سال جاری چهارده هزار و 916 نفر دوره برشمرد که در بیش از 270 حرفه آموزشی انجام شده است.
وی در ادامه افزود: آموزش‌های مهارتی در خوشه‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر، کشاورزی بوده است که در مجموع 35 هزار و 111 نفر دوره در دو بخش مرد و زن آموزش‌های مهارتی را در مراکز دولتی و غیردولتی فنی و حرفه ای فرا گرفته اند.
شاه محمدی، آموزش‌های مهارتی را بستر اصلی توسعه اقتصادی دانست و گفت: توانمندسازی افراد جامعه با ارائه مهارت امکان پذیر است و این مهم می‌تواند زیربنای اقتصاد مقاومتی باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/267293/35هزار-نفر-دوره-آموزش‌-های-مهارتی-در-استان-مرکزی-ارائه-شد
بستن   چاپ