آریا بانو
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های خاصی برای توسعه کسب و کار است
چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 12:21:03
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با سفر به شهرستان سراوان دو طرح احداث شده از محل تسهیلات این صندوق را افتتاح و نیز در جلسه شورای اداری سراوان شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ با حضور اصغر نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کارخانه فرآوری و بسته بندی خرما در روستای غفورآباد سراوان افتتاح شد.
نورالله زاده در آیین افتتاح این کارخانه گفت: صندوق کارآفرینی امید برای شروع فعالیت این کارخانه 66 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 46 میلیارد ریال با کارمزد صفر درصد و 20 میلیارد ریال آن هم به صورت 4 درصد پرداخت کرده است.
وی با تاکید بر اینکه صندوق کارآفرینی امید برای توسعه فعالیت این طرح تلاش خواهد کرد، افزود: با توجه به درخواست سرمایه گذار در خصوص افزایش سطح زیر کشت نخیلات منطقه، این صندوق آمادگی دارد تا برای گسترش نخیلات و تکمیل زنجیره فرآوری خرما همکاری کند.
نوراله زاده خاطرنشان کرد: این طرح از محل تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید با دفتر امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید و 30 نفر از جوانان و بانوان بومی به صورت مستقیم شاغل شدند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همچنین در ادامه سفر به شهرستان سراوان یک کارگاه خیاطی و سوزن دوزی را افتتاح کرد.
به گفته نوراله زاده، صندوق کارآفرینی امید برای این طرح یک میلیارد ریال تسهیلات 4 درصد پرداخت کرده و برای 10 نفر از بانوان سوزن دوز شغل ایجاد کرده است.
همچنین جلسه شورای اداری سراوان با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور، استاندار سیستان و بلوچستان و تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در این جلسه گفت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های خاصی برای توسعه کسب و کار است و نمونه آن هم طرح هایی همچون کارخانه فرآوری خرما در سراوان و مرزعه پرورش شتر مرغ در چابهار است که این بندر را به منطقه ای ویژه برای پرورش شتر مرغ تبدیل کرده است.
نوراله زاده تاکید کرد: اگر افرادی طالب پرورش شترمرغ و فرآورده های آن در این منطقه و همچنین پرورش شتر به صورت صنعتی هستند، صندوق از این طرح ها حمایت خواهد کرد.
وی در ادامه گفت: از سال گذشته تاکنون صندوق کارآفرینی امید در سیستان و بلوچستان 117 میلیارد تومان تسهیلات را با مشارکت معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری پرداخت کرده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه بیشترین میزان اختصاص تسهیلات روستایی در سیستان و بلوچستان و کرمانشاه بوده است، اظهارکرد: اختصاص 100 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان در دولت ابلاغ شد تا این صندوق بخشی از کسب و کار های آسیب دیده را بازسازی کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/267075/مدیرعامل-صندوق-کارآفرینی-امید--سیستان-و-بلوچستان-دارای-ظرفیت-های-خاصی-برای-توسعه-کسب-و-کار-است
بستن   چاپ