آریا بانو
پانگولین‌ منبع احتمالیِ ویروس کرونا اعلام شد!
سه شنبه 22 بهمن 1398 - 01:29:14
زنان خبر
آریا بانو - نتایج مطالعات و آزمایشات جدید پزشکی نشان می دهد که پانگولین ها( گونه ای پستاندار فلس دار) میتوانند منبعی بالقوه برای شیوع کروناویروس (Coronaviruses) باشند.

به گزارش بانو نیوز ، کارشناسان سلامت می گویند: منشأ اصلی کروناویروس تازه، خفاش ها هستند ولی احیانا این ویروس از روش یک میزبان، که یک گونه جانوری دیگر است به نام پانگولین‌ به انسانها منتقل می شود.
به گفته متخصصان، کروناویروس کشنده ای که اخیرا در کشور چین شیوع گسترده داشته امکان دارد از خفاش ها و بعد از آن از روش قاچاق غیرقانونی پانگولین‌ ها به انسان منتقل شود.
پانگولین ها تنها گونه های پستاندار فلس دار هستند که در بعضی کشورهای آسیایی کاربرد خوراکی و دارویی دارند. این حیوانات به مقدار بالایی در کشورهای آسیایی قاچاق میشوند و این درحالیست که بر اساس قوانین بین المللی شکار آنها غیرقانونی است.
متخصصان در وارسی های گذشته خود مشاهده کردند که توالی ژنوم های گونه جدید کروناویروس (Coronaviruses) گرفته شده از پانگولین ها 99 درصد با موردهای مشاهده شده در اشخاص مبتلا به کروناویروس تشابه دارد.
به گفته کارشناسان سلامت تحقیقات این را نشان میدهد که پانگولین ها میتوانند منبعی فی نفسه برای شیوع کروناویروس باشند.
به گزارش اسکای نیوز، اگرچه متخصصان دانشگاه هنگ کنگ اظهار داشتند هنوز نمی توان بطور قطع نقش پانگولین ها را در انتقال کروناویروس تائید کرد.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/266516/پانگولین‌-منبع-احتمالیِ-ویروس-کرونا-اعلام-شد!
بستن   چاپ