آریا بانو
ارائه بیش از 3 میلیون نفرساعت آموزش های مهارتی در سیستان و بلوچستان
دوشنبه 21 بهمن 1398 - 15:39:45
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: در 10 ماهه امسال، بیش از 3 میلیون و 427 هزار و 461 نفرساعت آموزش های مهارتی فنی و حرفه‌ای در بخش‌های دولتی این استان ارائه شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ خداداد اولیایی افزود: این آموزش‌های مهارتی در قالب یک هزار و 788 دوره آموزشی معادل 367 حرفه به متقاضیان ارائه شده و بیشترین متقاضیان در بخش صنعت، آموزشهای فنی و حرفه ای را فراگرفته اند.
وی ادامه داد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان آموزش های مهارتی را در دو بخش دولتی و غیردولتی با بهره گیری از مربیان مجرب و تجهیزات پیشرفته کارگاهی، مطابق با استانداردهای آموزشی روز در خوشه های صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر ارائه می دهد.
اولیایی گفت: آموزش های مهارتی عمدتاً در کارگاه های مجهز و در 24 مرکز آموزشی ثابت دولتی ویژه آموزش مردان ، زنان و مراکز آموزشی دو منظوره در سطح استان اجرا می‌شود.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان اظهار کرد: تنوع آموزش های فنی و حرفه‌ای و مهارتی چه در ساختار و چه در ارائه آن از مزیت های این نوع آموزش برای مهارت آموزان است.
اولیایی افزود: مراکز ثابت، جوار دانشگاهی، روستاها، صنایع، زندان‌ها، پادگان‌ها و مهارت آموزی در محیط واقعی کار، سیار شهری، سکونتگاه های غیررسمی و ... در بخش دولتی قرار دارند و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این مراکز کاملا به صورت رایگان ارائه می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/266320/ارائه-بیش-از-3-میلیون-نفرساعت-آموزش-های-مهارتی-در-سیستان-و-بلوچستان
بستن   چاپ