آریا بانو
اجرای طرح پرستاری و مراقبت در منزل از بیماران تا پایان امسال
دوشنبه 21 بهمن 1398 - 12:32:58
آریا بانو - اجرای طرح پرستاری و مراقبت در منزل از بیماران تا پایان امسال
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6055907
٩١٩
١
ایرنا / مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری سلامت، استانداردها و تعرفه‌های وزارت بهداشت از تهیه بسته‌های استاندارد خدمتی قیمت گذاری شده برای حداقل دو بیماری برای استفاده از خدمات پرستاری و مراقبت در منزل تا پایان سال خبر داد.
عبدالخالق کشاورزی درباره برنامه ابلاغ استانداردهای مربوط به دو بیماری برای استفاده از خدمات پرستاری و مراقبت در منزل افزود: در هفته‌های جاری در جلساتی با حضور معاون درمان و معاون پرستاری وزارت بهداشت، تعیین بسته‌های استانداردهای خدمات مراقبت از بیماران سکته مغزی و به علاوه مراقبت از بیماران پس از ترخیص از آی سی یو در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم حداکثر تا پایان سال جاری، بسته‌های خدمتی مشخص با تعرفه معین جهت ارائه خدمت به بیماران نیازمند به مراقبت در منزل ابلاغ شود.
وی ادامه داد: جلسات کارشناسی تعیین وزن خدمات و به علاوه تهیه بسته‌های خدمتی گلوبال جهت انجام پروسیژرهای شایع به صورت روزانه در حال برگزاری بوده و پس از اطمینان از رعایت حقوق بیمار و استانداردهای موجود با مشورت همه صاحبان فرایند نهایی خواهد شد.
مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری سلامت، استانداردها و تعرفه‌های وزارت بهداشت اظهار کرد: امروزه تخت‌های بیمارستانی بسیار زیادی در سراسر کشور به ارائه خدماتی در حوزه سلامت می‌پردازند که با تقویت سازوکارهای علمی و اجرایی انجام خدمات مراقبت در منزل، در آینده نزدیک امیدواریم این خدمات در قالب شناسه‌های خدمتی استاندارد توسط افراد صاحب صلاحیت در منزل ارائه شود تا ضمن رعایت حقوق بیماران و کاهش هزینه‌های سلامت، زمینه ارائه خدمت به سایر بیماران نیازمند و ایجاد زمینه اشتغال بسیاری از فارغ التحصیلان رشته‌های پرستاری و پیراپزشکی فراهم شود.
وی بیان کرد: تنها راه ایجاد تغییرات موثر، همکاری گروهی بسیار نزدیک و بهره بردن از تجربه و پتانسیل انجمن‌های علمی و سازمان‌های مردم نهاد فعال و حمایت همه اجزای سازمانی درگیر در فرایندها است.
بر اساس آنچه معاون پرستاری وزارت بهداشت گفته، قرار است بیماری‌هایی شامل بیماران دچار نارسایی قلبی پیشرفته، سکته‌های مغزی، سرطان‌ها و نوزادان نیازمند فوتوتراپی تحت پوشش طرح پرستاری و مراقبت در منزل قرار گرفته و از آنها در منزل مراقبت شود. طرحی که به گواه کارشناسان می‌تواند هزینه‌ها را هم برای بیماران و هم نظام سلامت کاهش داده و از طرفی باعث حرکت خدمات پرستاری به بطن جامعه شود.
سید سجاد رضوی رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت روز گذشته (یکشنبه) درباره تاخیر در تصویب پوشش بیمه‌ای طرح پرستاری و مراقبت در منزل به خبرنگار سلامت ایرنا گفته بود: استانداردها و راهنماهای بالینی این طرح هنوز آماده نیست و این در شرایطی است که سازمان‌های بیمه گر کاملا با اجرای طرح پرستاری و مراقبت در منزل موافق هستند اما باید استانداردهای آن کاملا مشخص شود. این استانداردها باید توسط معاونت درمان و با همکاری سازمان نظام پرستاری برای طرح پرستاری و مراقبت در منزل تدوین شود. شورای عالی بیمه سلامت و در واقع سازمان‌های بیمه گر کاملا با اجرای این طرح موافق هستند، زیرا هم به نفع بیمار، هم به نفع سازمان‌های بیمه گر و هم به نفع حوزه درمان است.
رضوی بیان کرد: در این طرح، بیماری که در حال حاضر در بیمارستان بستری شده و امکان مراقبت از او در منزل وجود دارد، می‌تواند به منزل رفته و با هزینه کمتری تحت مراقبت پرستار قرار بگیرد. حرکت به سمت مراقبت در منزل مورد تاکید وزیر بهداشت نیز هست.

http://www.banounews.ir/fa/News/266190/اجرای-طرح-پرستاری-و-مراقبت-در-منزل-از-بیماران-تا-پایان-امسال
بستن   چاپ