آریا بانو
اجرای بسته حمایت از صادرات غیرنفتی؛ متکی بر بودجه
دوشنبه 21 بهمن 1398 - 10:54:04 AM
آریا بانو- ایرنا - رییس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به ابلاغ بسته حمایت از صادرات غیرنفتی 98 گفت: به همان میزان بودجه‌ای که در مجلس شورای اسلامی برای سازمان توسعه تجارت مصوب شود، می‌توانیم بسته حمایتی را اجرا کنیم،اما ممکن است 100درصد تمام بخشهای آن محقق نشود.

«حمید زادبوم» روز دوشنبه در مراسم رونمایی از فاز نخست اپلیکیشن راهنمای تجارت گفت:بخش نخست این بسته، تسهیلات ریالی است که بوسیله صندوق توسعه ملی با بانکهای عامل قرارداد بسته می‌شود و بخش دیگر کمکهای بلاعوض به توسعه صادرات غیرنفتی توسط سازمان توسعه تجارت به صادرکنندگان است.

وی افزود: هدف گذاری تحریم‌ها، متوجه تجارت خارجی است و واردات و صادرات، رگ حیاتی تجارت خارجی به حساب می‌رود که گردش ارز خارجی در آن، احیاگر تجارت است.

به گفته معاون وزیر صنعت، امسال علاوه بر تامین نیازهای داخل از محل صادرات غیرنفتی، بیشترین ذخایر کالای راهبردی در کشور تهیه شده است.

زادبوم معتقد است: تحریم‌ها علیه ایران و تجار باوجود ایجاد بسیاری از مشکلات، به عنوان پیشران توسعه کشور تلقی شده و باید رونق تولید و صادرات را به دنبال داشته باشد.

رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به نهضت ساخت داخل گفت: امسال شاهد رفع مشکل تولیدکنندگان و خودکفایی بوده‌ایم و توسعه صادرات کالا به کشورهای هدف به عنوان نقشه راه کشور در سازمان توسعه تجارت تدوین شده و برنامه‌های ترویجی در دست داریم.

زادبوم همچنین با اشاره به آمار تجارت خارجی 10 ماهه کشور گفت: تراز تجاری در این مدت برخلاف ماه گذشته کمی منفی شد؛ اما با توجه به رشد وزن صادرات می‌توان گفت: صادرات افزایش یافته و تراز تجاری در واقعیت مثبت است.



http://www.banounews.ir/fa/News/266140/اجرای-بسته-حمایت-از-صادرات-غیرنفتی؛-متکی-بر-بودجه
بستن   چاپ