آریا بانو
برای درمان کم‌خونی و پاکسازی کبد این مربا را بخورید
چهارشنبه 16 بهمن 1398 - 16:26:20
آریا بانو - برای درمان کم‌خونی و پاکسازی کبد این مربا را بخورید
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6041597
٦٤٤
٠
سلامانه / یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این مربا نقش مؤثری در درمان کم خونی و جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها دارد؛ مربای شاتوت موجب طراوت و شادابی پوست هم می‌شود.
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص مربای شاتوت اظهار کرد: این مربا به علت داشتن ویتامین‌های A و C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و بدن را در برابر انواع بیماری‌ها به ویژه سرطان گوارش محافظت می‌کند.
وی درباره خواص دیگر شاتوت بیان کرد: مربای شاتوت برای درمان انواع عفونت‌های بدن به ویژه عفونت‌های مجاری ادراری مفید است؛ این مربا با افزایش ملانین در ریشه مو باعث طراوت، رشد و برگرداندن رنگ طبیعی به مو می‌شود.
وی همچنین تصریح کرد: مربای شاتوت تأثیر بسزایی در بهبود زخم‌های دهانی مانند آفت دهان دارد و برای مبتلایان به دیابت مفید است.
عظمایی با اشاره به تأثیر مربای شاتوت در بهبود گردش خون افزود: این مربا به علت وجود پتاسیم موجب کنترل فشار خون می‌شود و با تنظیم پمپ سدیم و پتاسیم در بدن ضربان قلب را هم تنظیم می‌کند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: مربای شاتوت موجب از بین رفتن چربی کبد می‌شود و برای مبتلایان به اختلالات کبدی مانند سیروز کبدی بسیار مفید است؛ این مربا همچنین نقش مؤثری در پاکسازی کبد از سموم دارد.
عظمایی درنهایت یادآور شد: مربای شاتوت نقش مؤثری در رفع بی‌اشتهایی، استفراغ، سرگیجه، افت فشار خون و بی‌حالی دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/263537/برای-درمان-کم‌خونی-و-پاکسازی-کبد-این-مربا-را-بخورید
بستن   چاپ