آریا بانو
پدر و مادرم دایم دعوا می‎کنند
يکشنبه 13 بهمن 1398 - 18:41:22
آریا بانو - پدر و مادرم دایم دعوا می‎کنند
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6030629
٤٦٢
٢
خراسان / دختری 12ساله هستم. مادر و پدرم از هم جدا زندگی می‌کنند اما طلاق نگرفته‌اند. هروقت پدرم به خانه می‌آید، مادرم با او دعوا می‌کند و بحث طلاق را وسط می‌کشد. در خانه آرامشی برایم نمانده و دچار افت تحصیلی شده‌ام. چه کنم؟
پاسخ
دوست عزیز، ممنونم که نگرانی‌ات را با ما درمیان گذاشتی. می‌دانم که این روزها احساسات منفی مختلفی تجربه می‌کنی. ناراحتی و نگرانی تو درباره آینده خانواده‌ات طبیعی است. هر کسی دوست دارد که پدرومادرش در کنار هم باشند و ناراحت می‎شود وقتی بین آن‌ها اختلاف باشد و بخواهند از هم جدا شوند. به همین اندازه که احساسات شما طبیعی است، اختلاف نظر و مشکل در خانواده‎ها هم برای همه پیش می‎آید. گاهی این مشکلات تاحدی زیاد می‎شود که پدر و مادرها برای این‎که کمتر با هم دعوا کنند و آرامش خانه و بچه‌ها حفظ شود، تصمیم می‎گیرند جدا از هم زندگی کنند.
چطور دوباره آرامش داشته‎باشیم؟
دوست عزیزم! این را بدان که شما در به‎وجود آمدن این اختلاف‎ها و دعواها تقصیری نداری و لازم نیست خودت را درگیر دعواهای آن‎ها بکنی. اگر پدر و مادری از هم جدا شوند، از میزان عشق آن‌‎ها به فرزندان‎شان کم نخواهدشد. حتی اگر دیگر زن و شوهر نباشند تا آخر عمر والدین شما هستند، درباره شما مسئولیت دارند و همیشه به فکر شما هستند. برای این‌که آرامش بیشتری داشته‌باشی، پیشنهاد می‎کنم حتما درباره نگرانی‌ها و سوال‌هایی که در ذهنت ایجاد می‎شود، با پدر و مادرت صحبت کنی؛ یعنی به آن‎ها بگویی از چه چیزهایی ناراحت هستی و چه خواسته‌ای از آن‎ها داری. این کار هم به تو کمک می‌کند و هم باعث می‌شود والدینت در تصمیم‌گیری برای آینده شرایط و خواسته‎های تو را بیشتر درنظر بگیرند. اگر صحبت کردن مستقیم با والدینت برایت مشکل است، می‎توانی از نامه استفاده کنی و دغدغه‌هایت را برای‌شان بنویسی. نوشتن دل‌نگرانی‌ها حتی اگر کسی آن‎ها را نخواند، به آرام‎تر شدن کمک می‎کند. بعد از این‎که با پدر و مادرت صحبت کردی، می‎توانی موضوع را با مشاور مدرسه یا معلم ات درمیان بگذاری تا شرایط تو را در خانه بدانند و از نظر درسی بیشتر با تو همراهی کنند. کمک گرفتن از دیگران در شرایط سخت، نه‎تنها باعث خجالت نیست که یک توانایی و مهارت محسوب می‎شود. اتفاقات ناگوار مثل بیماری، دعواهای والدین، جدایی، تغییراتی مثل تغییر شهر، خانه، مدرسه و حوادثی مثل زلزله، سیل و از دست دادن عزیزان مواردی است که در زندگی همه ممکن است اتفاق بیفتد. ما هیچ‎وقت نمی‎توانیم پیش‌بینی کنیم که این اتفاقات برای ما هم رخ می‎دهند یا نه اما می‎توانیم بعد از گذراندن شرایط سخت بهبود پیدا کنیم و به حالت اولیه خودمان برگردیم. به کسی که این مهارت را داشته‎باشد، انسانِ «تاب‎آور» می‎گویند. نکته مهم این‎که همه می‎توانند «تاب‎آوری» را در خودشان ایجاد کنند؛ با یادگرفتن مهارت‎هایی مثل خودآگاهی، کنترل هیجان، تصمیم‎گیری و حل مسئله می‎توانیم تاب‎آوری را در خودمان افزایش بدهیم. پیشنهاد می‎کنم درصورت امکان، با یک روان‎شناس هم مشورت کنی.
نویسنده : نفیسه مشجری| کارشناس‎ارشد مشاوره

http://www.banounews.ir/fa/News/262213/پدر-و-مادرم-دایم-دعوا-می‎کنند
بستن   چاپ