آریا بانو
آموزش رفتار عاشقانه با همسر
شنبه 12 بهمن 1398 - 15:21:45
آریا بانو - آموزش رفتار عاشقانه با همسر
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6027416
٦٥٦
١
هنر زندگی/ داشتن رفتار عاشقانه با همسر و برقراری ارتباط عاطفی مناسب با او مسئله‌ بسیار تأثیرگذار در کیفیت روابط زوجین است. بسیاری از همسرانی که به جلسات زوج درمانی مراجعه می‌کنند، مشکلاتی را در زمینه ارتباط عاطفی مطرح می‌کنند. درواقع آنچه که مکرراً در این جلسات دیده می‌شود این است که افراد قلبا به یکدیگر علاقه‌مند هستند و می‌خواهند که رابطه‌ی خود را با یکدیگر حفظ کنند؛ اما ضعف‌های رفتاری آن‌ها در برقراری یک رابطه محبت‌آمیز است که مانع از داشتن یک رابطه عاشقانه و عاطفی مناسب می‌شود. اگر شما نیز با چالش‌هایی در این زمینه مواجه شده‌اید در ادامه به ارائه نکات و راهکارهایی مناسب پرداخته‌ایم.
رفتار عاشقانه با همسر | اهمیت ابراز عشق و محبت به همسر
ارتباط عاطفی در کنار ارتباط جنسی و شناختی یعنی در میان گذاشتن عقاید و افکار با یکدیگر مهم‌ترین ابعاد یک عشق سالم را در زندگی زناشویی تشکیل می‌دهند. درواقع هیچ‌کدام از این‌ها به تنهایی نمی‌توانند منجر به رضایت‌مندی کافی از زندگی شود. به همین دلیل برای داشتن یک رابطه عاشقانه و سالم لازم است که بتوانید به همه جنبه‌ها و ابعاد ذکرشده توجه کنید.
نادیده گرفتن اهمیت ابراز عشق و محبت به همسر می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای زوجین به بار بیاورد. رو به رو شدن با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نظیر خیانت یا اعتیاد نتیجه‌ خلأهای عاطفی است که افراد در زندگی زناشویی خود تجربه می‌کنند.
درواقع ممکن است به این دلیل که همسر شما تأیید و رضایت کافی را در کانون خانواده تجربه نمی‌کند، خواسته یا ناخواسته به افراد و محیط‌های دیگری پناه ببرد. آسیب‌پذیری او به خاطر کمبودهای عاطفی منجر به این می‌شود که در این محیط‌ها، خیلی زودتر از دیگران در معرض آسیب‌های ذکر شده قرار بگیرد. رفتار عاشقانه با همسر به تشکیل خانواده سالم کمک می‌کند.
روش‌های ساده برای داشتن رفتار عاشقانه با همسر
اگر شما دوست دارید که در کنار همسرتان رابطه عاشقانه‌ای را تجربه کنید اما نمی‌دانید که برای داشتن رفتارهای عاشقانه و رضایت‌بخش باید چه رفتارهایی انجام دهید، در ادامه چند راهکار ساده برای شما ارائه خواهیم کرد:
1. تاثیر محبت کلامی را دست کم نگیرید
اینکه شما رفتارهای محبت‌آمیزی با همسرتان دارید، دلیلی برای این نیست که محبت خود را به زبان نیاورید. باوجود تمام رفتارهای محبت‌آمیز افراد به‌خصوص زنان نیازمند این هستند که شما جملات عاشقانه و دلگرم کننده‌ای به آن‌ها بگویید. توجه کنید که رفتارهای کلامی و غیرکلامی شما تکمیل کننده‌ یکدیگر هستند و وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند تأثیرات فزاینده‌ای بر کیفیت زندگی شما خواهند داشت.
2. رفتار عاشقانه با همسر | خاطرات عاشقانه گذشته را مرور کنید
از اینکه احساساتتان را با همسرتان به اشتراک بگذارید نترسید. در مورد لحظاتی که در گذشته در کنار او احساسات مثبت و عاشقانه‌ای را تجربه کرده‌اید و خاطرات مشترکتان صحبت کنید. گاهی اوقات دانستن احساسات شما خود منجر به ایجاد هیجانات مثبت و عاشقانه‌ای در همسرتان می‌شود. پس بگذارید که او بداند که از این‌که کنارش هستید چه احساسی دارید.
3. درباره نکات مثبتی که درهمسرتان می بینید به او بازخورد بدهید
هر فردی نیاز دارد که گاهی درباره خود، درباره نتیجه کارهایش، و قابلیت‌هایی که به عنوان شریک زندگی دارد، و درباره چگونگی رابطه جنسی و جذابیت های خود از طرف مقابل چیزی بشنود. دادن بازخوردهای مثبت فضای رضایت بخش تر و عاشقانه تری را بین شما و همسرتان فراهم می آورد. همچنین این کارها باعث موفقیت در روابط خانوادگی می‌شود.
4. رفتار عاشقانه با همسر | علائق جنسی همسرتان را بشناسید
در یک رابطه عاشقانه بسیار اهمیت دارد که شما چقدر می‌توانید هم‌زمان که به لذت خود فکر می‌کنید نیازهای فرد مقابلتان را نیز در نظر بگیرید و علائق جنسی او را بشناسید برای این کار در طول رابطه جنسی به واکنش‌های همسرتان دقت کنید و ببینید چه کارها و رفتارهایی لذت بیشتری را برای او به همراه خواهد آورد. رابطه‌ای که دو طرف در آن تنها به فکر خود نیستند و برای ایجاد احساس لذت و رضایت بیشتر در یکدیگر تلاش می‌کنند هرروز شوق و علاقه بیشتری را برای افراد به ارمغان خواهد آورد.
5. در روابط عاطفی و جنسی خود تنوع ایجاد کنید
زندگی دائم در کنار یکدیگر ممکن است باعث شود روزها یکنواخت شوند. و همین یکنواختی از شور عشق و علاقه میان شما بکاهد. خوشبختانه شما به روش‌های مختلفی می‌توانید با این یکنواختی مبارزه کنید.
ایجاد تنوع در هریک از بخش‌های زندگی می‌تواند هیجان را به زندگی شما برگرداند. یادتان باشد همیشه راه‌های یکسانی را برای ابراز عشق خود انتخاب نکنید. شما حتی در نحوه‌ بوسیدن و آمیزش جنسی با آگاهی از علاقه‌مندی‌های همسرتان می‌توانید از یکنواختی دوری ‌کنید.پس تلاش کنید از همین امروز رفتارهای عاشقانه جدیدی را امتحان کنید.
رفتار عاشقانه با همسر | کلام آخر
توجه داشته باشید که اگر در مهارت‌های ارتباطی خود برای ابراز عشق به همسر، ضعف شدیدی را حس می‌کنید و یا رابطه عاطفی شما با در طول زمان آسیب زیادی دیده که روش‌های به کار گرفته از جانب شما برای ابراز عشق و محبت تأثیری بر کیفیت رابطه شما نمی‌گذارد، ترجیحاً از یک متخصص زوج درمانگر و یا مشاوره روانشناسی برای بهبود اوضاع کمک بگیرید.

http://www.banounews.ir/fa/News/261647/آموزش-رفتار-عاشقانه-با-همسر
بستن   چاپ