آریا بانو
معاون فرمانداری گلپایگان:
رواج فرهنگ فردگرایی به زوال بنیان خانواده می‌انجامد
شنبه 12 بهمن 1398 - 6:53:36 AM
آریا بانو - گلپایگان- معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری گلپایگان گفت: رواج فرهنگ فردگرایی از معضلات جامعه است که به زوال بنیان خانواده در جامعه منجر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، سید حمیدرضا افتخاری صبح پنجشنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی سلامت بانوان و خانواده اظهار داشت: نقش سازمان‌های مردم نهاد و نهادهای دینی در مدیریت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه 62 هزار تشکل مردمی در کل کشور فعالیت دارد، افزود: گلپایگان مهد علما و مراجع عظام است که برای حفظ موقعیت دینی اسلامی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرستان انتظار می‌رود از ظرفیت تشکل‌های دینی مذهبی باید استفاده بهینه شود.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری گلپایگان با بیان اینکه رواج فرهنگ فردگرایی از معضلات جامعه است، تأکید کرد: رواج فرهنگ فردگرایی به زوال بنیان خانواده در جامعه می‌انجامد که اساسی‌ترین راهکار تقویت مشارکت اجتماعی در جامعه است.
وی با تأکید بر ارائه آموزش خانواده با استفاده از ظرفیت نیروی انتظامی و بهزیستی به اضافه ظرفیت دانشگاه‌ها، افزود: اگر در سطح مدارس شهرستان آسیب‌های اجتماعی شناسایی شود سیاست گذاری بهتر و بایسته‌ای در جهت رفع آن می‌توان بکار برد.
برگزاری سمپوزیوم کارآفرینی در گلپایگان
در ادامه سمیه شبان مسؤول کمیسیون امور بانوان فرمانداری گلپایگان از اجرای طرح کنوانسیون حمایت از حقوق کودکان در گلپایگان خبرداد و اظهار داشت: طرح توانمندسازی بانوان روستایی در روستای رباط سرخ اجرا شد و به زودی در روستای سعید آباد نیز اجرا می‌شود.
وی از برگزاری نخستین سمپوزیوم کارآفرینی در دهه مبارک فجر با همکاری شورای شهر گلپایگان خبر داد و گفت: دستگاه‌های مربوطه بانوان شاخص در عرصه کارآفرینی را به کمیسیون امور بانوان فرمانداری معرفی کنند.
مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری گلپایگان تصریح کرد: کمیته تحکیم بنیان خانواده با عنوان اشتغال بانوان و آموزش خانواده تدوین و دستورالعمل آن به اعضای کارگروه ابلاغ شده است.
زنگ ورزش در مدارس گلپایگان از رمق افتاده است
در ادامه اشرف شریفی کارشناس امور بانوان آموزش و پرورش گلپایگان اظهار داشت: در راستای تحکیم بنیان خانواده و تعمیق باورهای دینی و توسعه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در بین بانوان شاغل در مجموعه آموزش و پرورش و دانش آموزان دختر و اولیای دانش آموزان همواره کارگاه آموزشی با حضور صاحب نظران برگزار می‌شود.
وی از برگزاری کارگاه آموزشی "ازدواج به هنگام" به مناسبت هفته زن برای دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم خبر داد و گفت: در راستای آموزش حقوق شهروندی انتظار می‌رود دادگستری با آموزش و پرورش گلپایگان همکاری لازم را انجام دهد.
شریفی افزود: با همکاری شبکه بهداشت و درمان "طرح بشرا" در قالب توزیع بسته‌های آموزشی دوران بلوغ ویژه دانش آموزان دختران مناطق محروم و خوابگاهی اجرا می‌شود.
وی تأکید کرد: ورزش در مدارس دخترانه گلپایگان جایگاهی ندارد وعلت اصلی آن نامساعد بودن شرایط جوی و نبود سالن ورزشی مناسب در مدارس شهرستان است و این موضوع ناهنجاری‌های جسمی را برای آینده دانش آموزان دختر به همراه دارد که انتظار می‌رود ورزش و جوانان با در اختیار قرار دادن سالن ورزشی با مدارس همکاری لازم را انجام دهد.
کارشنان بانوان آموزش و پرورش گلپایگان گفت: آموزش "شایستگی فنی کار" با هدف توانمند سازی دانش آموزان درمحیط کار و به کارگیری الزامات و فن آوری نوین روز به صورت عملی لازم است.

http://www.banounews.ir/fa/News/261287/رواج-فرهنگ-فردگرایی-به-زوال-بنیان-خانواده-می‌انجامد
بستن   چاپ