آریا بانو
سوپ خفاش غذا نیست!
چهارشنبه 9 بهمن 1398 - 22:23:39
آریا بانو - سوپ خفاش غذا نیست!
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6021619
٢٨١
٠
همشهری / خدا رو شکر که هنوز ویروس کرونا وارد ایران نشده. وگرنه تا با این موضوع در مطلبی شوخی می‌کردیم، ‏همین دوستان‌مان در شهرونگ اجازه انتشارش را به دلایل پاره‌ای از ملاحظات که برای هیچ‌کس مشخص ‏نیست، نمی‌دادند. البته اینکه این ویروس به ایران نیامده همین‌جوری نیست. ما خیلی از مسئولان فرودگاه ‏متشکریم که با تیزهوشی و سرعت عمل بالا توانستند خیل مسافران بازگشته از چین را سرپایی معاینه کنند. ‏همچنین از خبرنگاران پر تلاش صداوسیما هم تشکر می‌کنیم که در این امر مسئولان را یاری کردند‎.
با این همه اگر هم خدایی ناکرده چنین ویروسی به ایران پا گذاشت، نگران نباشید. فوق فوقش دوتا کتاب ‏علمی آتش می‌زنیم و یک چایی و نبات می‌خوریم، خوب می‌شویم. اگر دیدید ویروس چینی است و خیلی ‏بدقلقی می‌کند و به خاطر خاستگاه چینی‌اش، ول‌کن شما نیست، بروید در هوای آلوده تهران قدم بزنید و ‏سیگار بکشید. خودش می‌فهمد اینجا چین نیست که این سوسول بازی‌های قرنطینه و سم‌پاشی در آن معنایی ‏داشته باشد. درنهایت به او می‌فهمانیم، در اینجا هر کس با هر شرایطی کنار نمی‌آید، بهتر است جمع ‌کند ‏برود‎.
منشأ به وجود آمدن بیماری ناشی از ویروس کرونا هم خیلی عجیب است. اصلا بتمن وقتی شنیده با سوپ ‏خفاش این ویروس منتقل شده همه من‌هایش ریخته. خود خفاش‌ها وقتی سوپ جلویشان می‌گذارند، ‏نمی‌خورند و به شدت معتقدند که سوپ غذا نیست. ولی این چینی‌ها سوپش را می‌خورند. ول‌شان کنی ‏کله‌پاچه و دیزی و آش خفاش را هم می‌پزند و به‌عنوان غذای سنتی ارایه می‌کنند. شنیده‌ها حاکی است که ‏در به در دنبال ویروس‌اند که آن را بگیرند و تبدیل به غذا کنند.
بعید است این ویروس چینی باشد چون جنسش خیلی قوی است و به این راحتی‌ها از بین نمی‌رود. به ‏احتمال زیاد خفاش مبتلا از چین رد می‌شده که چند آدم گرسنه در راه شکارش می‌کنن. هرچه قسم ‏می‌خورد که مریض است و برای دوا و دکتر می‌خواهد به ژاپن برود قبول نمی‌کنند‎.
بدی ابتلا به ویروس کرونا این است که خیلی شبیه سرماخوردگی‌است و تا بیایی بفهمی چنین ویروس ‏باکلاسی گرفته‌ای و بخواهی به همه بگویی از این ویروس جدیدها گرفته‌ای مُردی‌. البته در خبرها آمده که ‏چینی‌ها داروی این بیماری را کشف کرده‌اند و به صورت رایگان آن را در اختیار مردم قرار داده‌اند. این رفتار ‏از دولت چین بعید است. طبیعی است الان که همه به این دارو نیاز دارند، آن را قدر خون پدرشان به مردم ‏بفروشند. بالاخره داروسازهای چینی هم آدم‌اند. باید نان بخورند. چندتا از این فرصت‌ها گیرشان می‌آید؟
به احتمال زیاد در ابتدا که چینی‌ها ویروس را شناخته‌اند فوری شهر را قرنطینه کرده‌اند تا کسی نفهمد سوپ ‏خفاش خورده‌اند و این بیماری را گرفته‌اند و آبرویشان حفظ شود. ولی این عزیزان کشور دوست و همسایه ‏هم مثل ما از وجود شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های دهن لقی مثل تلگرام عاصی هستند. می‌توان به شکل ‏قاطع گفت که دلیل اصلی انتشار ویروس کرونا تلگرام است. از بس چینی‌ها سرشان توی گوشی است. تازه ‏تلگرام به جز این ضرر، مانع دور هم نشستن خانواده‌ها و سر نزدن به پدر و مادر هم می‌شود. اگر در چین بقیه ‏اپلیکیشن‌ها را هم فیلتر کنند جلوی اینجور بیماری‌ها گرفته خواهد شد. (از اتاق فرمان اشاره می‌کنند که همه ‏اپلیکیشن‌ها در چین فیلتر هستند.) خب پس همان سوپ خفاش و راسو و پشه نخورند، ان‌شاءلله سالم می‌مانند‎.
طیبه رسول‌زاده طنزنویس

http://www.banounews.ir/fa/News/260043/سوپ-خفاش-غذا-نیست!
بستن   چاپ