آریا بانو
ویدیویی از شهر ممنوعه چین
دوشنبه 7 بهمن 1398 - 23:20:24
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6016602
٤٢٤
٠
کارناوال / در این مطلب ویدیویی از شهر ممنوعه چین را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم که در پایتخت این کشور یعنی پکن واقع شده است. شهر ممنوعه چین یکی از کامل‌ترین و وسیع‌ترین مجموعه‌های معماری چوبی در جهان محسوب می‌شود. این جاذبه یکی از مهمترین دیدنی‌های پکن است و گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند.
این مکان بین سال‌های 1406 و 1420، به دستور دومین امپراتور سلسله مینگ، یونگ‌لو (Yongle Emperor) احداث شد و معماری آن را شخصی به نام کوای ژیانگ (Kuai Xiang) بر عهده داشت. از زمان ساخت این مجموعه تا پایان دودمان چینگ (Qing dynasty)، این مکان اقامتگاه 24 امپراتورِ چین بود.
در این مجموعه، قسمتی به نام کاخ موزه وجود دارد که درهایش از سال 1924 با سرنگونی آخرین امپراتور چین به روی عموم گشوده شد و به عنوان موزه مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در این کاخ‌موزه می‌توان مجموعه‌ای گسترده از آثار هنری و صنایع‌دستی مجلل متعلق به دوره‌های مینگ و چینگ را تماشا کرد؛ البته بخشی از آثار شهر ممنوعه امروزه در موزه کاخ ملی در تایپه قرار دارند و این انتقال، پس از جنگ داخلی چین روی داده است.
بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که از سال 2012 ، شهر ممنوعه سالانه به طور متوسط 14 میلیون بازدیدکننده داشته است؛ و بیش از 16 میلیون بازدیدکننده در سال‌های 2016 و 2017، اهمیت این مکان در حوزه گردشگری را به تصویر می‌کشد. همچنین باید بدانید شهر ممنوعه از سال 1987، تحت عنوان بزرگترین مجموعه سازه‌های چوبی باستانی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.
اگر مایلید ویدیوهای بیشتری از چین ببینید، پیشنهاد می‌کنیم سری به لینک ویدیوها و عکس‌های چین بزنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/259383/ویدیویی-از-شهر-ممنوعه-چین
بستن   چاپ