آریا بانو
با جاری که می خواد با شوهرم صمیمی باشه چه کنم؟!
دوشنبه 7 بهمن 1398 - 23:17:30
آریا بانو - با جاری که می خواد با شوهرم صمیمی باشه چه کنم؟!
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6016896
٩٥٦
٥
مشاوره24/ سوال: سلام وقتتون بخیر من یک ساله ازدواج کردم و واقعا شوهرمو دوس دارم. مشکلم اینه که تا بهش میگم فلان جا نرو اصلا گوش نمیده و دعوا راه میندازه میگه که به تو هیچ ربطی نداره تو حق نداری تصمیم بگیری خب من سوالم اینه که من زنشم زندگی مشترک داریم چرا نباید نظر بدم چرا نباید بپذیره. و اینکه یک جاریه بسیار حسود دارم که همیشه با شوهرش که از شوهرم بزرگتره ور دل ما هستن مثلا تا حالا یک بار مارو دعوت نکردن ولی شوهر من هفته ای دو بار میبرشون رستوران. به خدا من به زحمت پول در میارم. حالا اینکه جاریم تا منو میبینه سریع میپره بغل شوهرم بوس بغل و… همیشه ام زنگ میزنه به شوهرم. واقعا نمیدونم چی کار کنم؟
پرستو قندی(روانشناسی تربیتی،دانشگاه تهران)
سلام بر شما دوست گرامی
به نظر می رسه که شرایط پر استرسی رو سپری می کنید.
یه نگاه اجمالی به متن ارسالی شما داده های زیر رو به من می ده:
یک زندگی مشترک که بذر اون تازه کاشته شده و یکسال بیشتر از عمرش نمی گذره! و زنی که مایله همسرش تحت کنترل او باشه و جاری که در زندگی دخالت می کنه!
هر روانشناسی که اینها رو بخونه متوجه یک گره رفتاری از جانب شما می شه.
یک پاتولوژی که باید حتما عمیقا بررسی بشه!
شاید بد نباشه این رو بدونید که استقلال یکی از نیازهای اساسی روانشناختیه! یعنی نقض کردن حریم خصوصی کسی و یا سلب استقلال او می تونه آسیب جدی به سلامت روان بزنه!
جدای از رفتار ناپخته ی جاری شما (که اون هم باید بررسی بشه که آیا واقعا تفسیر شما درسته یا صرفا خطاهای شناختی شماست که منجر به سوگیری نسبت به ایشونه!) چیزی که در حقیقت داره به این رابطه بیشتر آسیب می زنه کنترل گری شماست! که دقیقا آسیب به مستقل بودن و فردیت همسرتون می زنه!
اجازه بدید برای لحظاتی از شما بخوام خودتون رو خارج از اون رابطه ببینید به زندگی زناشوییتون مثل یک بیننده ی فیلم نگاه کنید! و به سوالات من پاسخ بدید:
آیا رابطه شما و همسرتون به رابطه زن و شوهر شبیه یا مادر و فرزند؟! ( مادری که مدام به پسرش می گه اینجا برو آنجا نرو و مدام در حال کنترل کردنه)
آیا در این زندگی مشترک، زن در حال کنترل کردن بیش از حد همسرش نیست!
در بخشی از متن، شما سوال کردید که:
من زنشم زندگی مشترک داریم چرا نباید نظر بدم چرا نباید بپذیره؟
پاسخ: دقیقا به علت اینکه همسرش هستید و زندگی مشترک دارید نباید به حریم خصوصی همسرتون زیادی وارد بشید!
زندگی مشترک را به معنی دخالت در استقلال فردی تعبیر نکنید!
نکته مهم دیگر اینکه نمی شه بر اساس دیتاهای ارائه شده توسط شما در مورد همسر یا جاریتون نظری داد، چه بسا شما از پشت عینک طرحواره های ناکارآمد، و تحت تاثیر خطاهای شناختی خود رفتار اونها رو تعبیر و تفسیر کنید.
خواندن شوهرم از ازدواج بامن پشیمونه , دوست داره زن پولدار داشته باشه
دوست عزیز، بهترین پیشنهاد من به شما اینه که روی رفتارهای خودتون بیشتر عمیق بشید. به خطاهای شناختی خودتون و ریشه رفتارهای فعلیتون ( کنترل گری) که احتمالا منشاء در کودکی شما داره بیشتر دقیق بشید.
ضمن اینکه برای داشتن یک زندگی مشترک موفق نیاز به مهارت های بسیاریست، از جمله مهارت های زندگی.
برای دست یافتن به این مهارت ها وقت بگذارید.
پیشنهاد می کنم در صورت امکان با کمک روانشناس به خطاهای شناختی و رفتاری خودتون رو بیشتر آشنا بشید!
موفق باشید.
مهدی وفانوش ( مشاور و رواندرمانگر دانشگاه علامه طباطبایی )
با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز
سعی و تلاش زوجین در احترام به نظرات منطقی یکدیگر و سعی و تلاش در تامین نیازها و خواسته های هم دیگر از مولفه های مهم یک ازدواج موفق می باشد .
در زندگی شما ظاهرا این مولفه ها کم رنگ می باشد که به خاطر نوع تعاملات شماست. اما نوع بیان شما در هنگام بیان این خواسته ها و اینکه تا چه حد این خواسته ها منطقی و قابل پذیرش می باشد نیز باید توجه شود. اگر شما خواسته و دغدغه منطقی و مهمی دارید میتونید در عین حفظ احترام با جرات و قاطعیت خواستتون رو مطرح کنید و بگید که دقیقا چه چیزهایی شما رو آزار می دهد. حتما از احساساتتون بگید تا ایشون از این احساسات آگاه بشوند در نهایت فراموش نکنید تا حدودی میتوانید بر روی رفتار دیگران تاثیرگذار باشید و شما تنها بر روی رفتارهای خودتون تسلط کامل دارید. خوشبخت و سرفراز باشید

http://www.banounews.ir/fa/News/259365/با-جاری-که-می-خواد-با-شوهرم-صمیمی-باشه-چه-کنم؟!
بستن   چاپ