آریا بانو
اخبار ضد و نقیض از سقوط هواپیمای مسافربری افغانستان
دوشنبه 7 بهمن 1398 - 16:50:13
آریا بانو - اخبار ضد و نقیض از سقوط هواپیمای مسافربری افغانستان
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6015444
k ٢١
١٠
آخرین خبر / در حالی ساعتی پیش خبر سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی افغانستان با 83 سرنشین در استان غزنی اعلام شده بود، شرکت هواپیمایی دولتی افغانستان (آریانا)، سقوط هواپیمای این شرکت را تکذیب کرد. اما سقوط یک هواپیمای خارجی محتمل است.
به گزارش ایرنا به نقل از طلوع نیوز افغانستان، هواپیمای متعلق به خطوط هوایی "آریانا"ی این کشور که دوشنبه از هرات عازم کابل بود، در منطقه کوهستانی دورافتاده "ده یک" تحت کنترل گروه طالبان سقوط کرد. خالقداد اکبری عضو شورای ولایتی غزنی می‌گوید که این هواپیما در روستای سدوزی شهرستان ده یک این استان سقوط کرده است. بر اساس این گزارش، از سرنوشت مسافران و خدمه این هواپیما اطلاعی در دست نیست وگزارش ها حاکی از حضور اعضای طالبان در محل سقوط هواپیما و تلاش برای خاموش کردن آتش است. به گفته سخنگوی استانداری غزنی، تیمی از کارشناسان برای تحقیق درباره مساله به منطقه اعزام شدند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، برخی منابع خبری اعلام کردند یک‌ فروند هواپیمای مسافربری شرکت «آریانا» افغانستان که از هرات عازم کابل بوده در غزنی سقوط کرد. این هواپیما که حوالی ساعت سیزده امروز به وقت محلی در شهرستان «ده یک» استان غزنی سقوط کرد، هشتاد و سه سرنشین داشت. هرچند مسئولان محلی در غزنی گفته اند این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی دولتی افغانستان بود، اما شرکت آریانا این موضوع را تایید نکرده است.
وزارت کشور نیز سقوط هواپیمای مسافربری را که از هرات عازم کابل بود تایید کرده اما جزئیات بیشتر در این زمینه ارائه نکرده است.
«احمد خالد وردک» فرمانده پلیس غزنی گفت: هواپیما آتش گرفته و محل سقوط در کنترل طالبان است.
اداره هوانوردی افغانستان دقایقی قبل در بیانیه ای اعلام کرد : هیچ یک از هواپیماهای شرکت هواپیمایی آریانا سقوط نکرده و خلبانان هواپیماهای آریانا در تماس با مرکز از سلامت خود اطمینان داده اند.
مسئولان شرکت هواپیمایی آریانا نیز خبر سقوط هواپیمای مسافربری این شرکت را رد کرده و گفته اند یک فروند هواپیمای آریانا امروز از هرات به کابل پرواز داشته است و هواپیمای دیگر این شرکت در نزدیکی فرودگاه دهلی قرار دارد.
احتمال سقوط هواپیمای خارجی در غزنی قوت گرفت
برخی از اعضای شورای استانی غزنی نیز گفته اند که هواپیمای سقوط کرده متعلق به شرکت های خارجی بوده است که هنوز صحت و سقم آن تایید نشده است.
منابع مطلع اعلام کردند نیروهای امدادی و همچنین یگانهای امنیتی به محل وقوع حادثه اعزام شده اند اما تاکنون هیچ شرکت هواپیمایی و مقام مسئولی تعلق هواپیمای ساقط شده را به شرکت های هواپیمایی افغانستان تائید نکرد. برخی منابع گفته اند هواپیمایی که سقوط کرده احتمالا از هواپیماهای شرکتهای خارجی است.
وحید الله کلیمزی استاندار غزنی در گفتگو با شبکه تلویزیونی طلوع نیوز گفت : به نظر می رسد هواپیمای مذکور متعلق به شرکت های خصوصی خارجی در افغانستان است.
کلیمزی گفت : نیروهای امنیتی به منطقه اعزام شده اند اما هنوز به محل سقوط نرسیده اند. خبرهایی هم منتشر شده است‌که طالبان منطقه سقوط هواپیما را محاصره کرده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/259234/اخبار-ضد-و-نقیض-از-سقوط-هواپیمای-مسافربری-افغانستان
بستن   چاپ