آریا بانو
ویروس کرونا؛ مدیرکل سازمان جهانی بهداشت وارد چین شد
دوشنبه 7 بهمن 1398 - 11:41:47 AM
آریا بانو-ایرنا- «تدروس آدانوم گابریاسوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت برای گفت و گو با مقام های چین در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا وارد شهر پکن پایتخت این کشور شد.

به گزارش ایرنا این سفر در شرایطی انجام می شود که شمار مبتلایان به بیماری به 3 هزار نفر نزدیک شده و 80 نفر هم جانشان را از دست داده اند که اکثرا مبتلا به بیماری های تنفسی و سالمند بوده اند.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی قرار است با مقام های چین دیدار و با آنها درباره راه های کاستن از سرعت شیوع این ویروس رایزنی کند.

از سوی دیگر تصاویر منتشر شده در رسانه های چین نشان می دهد که «لی که چیانگ» نخست وزیر چین در راس هیاتی که اعضای آن مسئول جلوگیری از گسترش بحران هستند به ووهان شهری در مرکز چین که کانون شیوع بیماری است سفر کرده و با پزشکان و کارشناسان ملاقات داشته است.

نگرانی سازمان بهداشت جهانی این است که یک روز قبل از اعلام قرنطینه شهر ووهان محل شیوع بیماری، نزدیک به 5 میلیون نفر شهر را برای تعطیلات سال نو چین ترک کرده اند و 6 میلیون نفر دیگر در شهر مانده اند.

این افراد که ممکن است برخی از آنها آلوده به ویروس باشند می توانند منشا اصلی گسترش ویروس به مناطق دیگر باشند.

به غیر از چین شماری از مبتلایان در 12  کشور دیگر دنیا از آسیای شرقی گرفته تا اروپا، آمریکا، استرالیا و کانادا شناسایی و ایزوله شده اند.

سازمان بهداشت جهانی هنوز از این واقعه به عنوان یک بحران بین المللی بهداشتی یاد نکرده و هشدارهای مسافرتی به چین نداده است.

رییس سازمان بهداشت جهانی در پکن گفت که پیشتر شبکه های کارشناسی و پزشکی سراسر دنیا فعال شده اند تا راهی برای درمان ویروس پیدا کنند.

وی گفت که برای اعلام یک بحران بین المللی به داده های بیشتری نیاز است فقط بحران در چین متمرکز است و نیازی به اعلام بین المللی ندارد.

وانگ یی وزیر خارجه چین هم گفته است گروهی از کارشناسان این سازمان نیز به شهر ووهان سفر کرده و از تلاش های چین برای قرنطینه و کنترل ویروس تقدیر کرده اند.



http://www.banounews.ir/fa/News/259084/ویروس-کرونا؛-مدیرکل-سازمان-جهانی-بهداشت-وارد-چین-شد
بستن   چاپ