آریا بانو
خانمم توقع زندگی لاکچری مانند شاخ‌های اینستاگرامی دارد!
دوشنبه 7 بهمن 1398 - 11:11:57
آریا بانو - خانمم توقع زندگی لاکچری مانند شاخ‌های اینستاگرامی دارد!
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6014873
٠
٠
خراسان / خانمم به رغم علاقه دوطرفه، مدام زندگی مان را با زوج هایی مقایسه می‌کند که هر روز عکس‌هایی لاکچری از زندگی‌مشترک‌شان را در اینستاگرام منتشر می‌کنند. اعتماد به نفسم را از دست داده‌ام و حالم خوب نیست. من 24 ساله هستم و خانمم 20 ساله، 9 ماه هم از ازدواج‌مان بیشتر نگذشته است.
مقایسه کردن یکی از زمینه‌های ارتباطی است که آسیب‌های فراوانی به رابطه زوج ها وارد می‌کند. دقت کنید این گونه قیاس‌ها معمولا نشان دهنده نارضایتی یکی از زوج ها از عملکرد یا حتی از ظاهر طرف مقابل است اما در واقع از این واقعیت غافل هستیم که شرایط زندگی هر فرد با دیگری متفاوت است. گاهی ما دیگران را خوشبخت‌تر از آن‌چه واقعا هستند، می‌بینیم حتی با دیدن عکس خانوادگی یک زوج در حال لبخند زدن یا شرکت در یک مهمانی یا سفر به آن‌ها غبطه می‌خوریم و آرزو می‌کنیم که ای کاش مثل آن‌ها باشیم اما قطعاً اگر وارد بطن زندگی این افراد شویم، متوجه خواهیم شد که آن‌ها هم بی‌شک از مسائلی رنج می‌برند که شاید شما متوجه آن نبوده‌اید. با وجود این، نکته مهم این است که نیازهای همسرتان را نباید نادیده بگیرید. شاید همسر شما به صورت غیرمستقیم از این طریق به بیان نیازهای ناگفته خود اشاره می‌کند. در ادامه و برای حل این مسئله به شما چند پیشنهاد دارم.
غافلگیرش کنید
یکی از راه‌های پویا نگه داشتن روابط زوج ها آن هم در اوایل زندگی، ایجاد تنوع و تغییر هر روزه است. اگر فکر می‌کنید زندگی‌تان تکراری شده، سعی کنید با یک سفر کوتاه یا دادن یک هدیه به او، غافلگیرش کنید و در چنین شرایطی به همسرتان یادآوری کنید که در کنار هم خوشبختید و از زندگی با او راضی هستید.
ویژگی‌های مثبت‌تان را به همسرتان بگویید
با توجه به این‌که در اوایل زندگی به سر می‌برید، پیشنهاد می‌کنم از محاسن، معایب، توانمندی‌ها، ویژگی‌های مثبت و موفقیت‌هایتان در حوزه‌های مختلف با همسرتان صحبت کنید و حتی بگویید چه برنامه‌ها و چه ویژگی‌های مثبتی دارید که ممکن است شما را از دیگران متمایز سازد که دیگران آن را نداشته باشند. دلایل موجهی بیاورید و او را به زندگی با خودتان تشویق و ترغیب کنید. این کار، یک دلگرمی و روزنه های امید در دل همسرتان روشن خواهد کرد.
بگویید که مقایسه زندگی‌تان با دیگران ممنوع است
درباره این مسئله به همسرتان تاکید کنید که زندگی شما در هر شرایطی منحصر به خودتان است.
اجازه ندهید حتی اطرافیان، زندگی و شرایط شما را تحلیل کنند. برای افزایش رضایتمندی از زندگی و ارتقای روابط زن و شوهری به شناخت یکدیگر بپردازید و درباره توانایی‌ها و نقاط مثبت و منفی خود صحبت کنید. برای به دست آوردن توازن و تعادل هر دو تلاش و افکار غیرواقع‌بینانه را از خود دور کنید.
سطح انتظارات همسرتان را مدیریت کنید
هرکدام از شما باید سطح توانایی‌ها و امکاناتش را معلوم کند و با یکدیگر به این بینش و آگاهی برسید که چه انتظارات و خواسته‌هایی از زندگی مشترک‌تان دارید. اگر هر دو نفر شما سطح خواسته‌هایتان را معلوم کنید، قطعا به جای مقایسه‌های نابه‌جا به درک متقابل خواهید رسید و به عبارتی دیگر، سطح انتظارات همسرتان مدیریت خواهد شد.
نویسنده : بنفشه دولت‌آبادی | روان‌درمانگر و مشاور خانواده

http://www.banounews.ir/fa/News/259041/خانمم-توقع-زندگی-لاکچری-مانند-شاخ‌های-اینستاگرامی-دارد!
بستن   چاپ