آریا بانو
مردم سیل‌زده چشم انتظار تسهیلات دولتی برای ساخت مسکن
يکشنبه 6 بهمن 1398 - 17:10:31
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6013090
٥٧
٠
تسنیم / پس از وقوع سیل ویرانگر دو هفته قبل، مردم روستاهای سیل‌زده از جمله اهالی دهستان گابریک که حالا خانه و زندگی‌شان را از دست داده‌اند چشم انتظار کمک‌ها و تسهیلات دولتی هستند تا بتوانند منازل خود را در نقاط امن‌تر بسازند.
آثار خرابی‌های سیل در گوشه و کنار روستاهای شهرستان جاسک دیده می‌شود، وقتی وارد روستا می‌شوی حجمی عظیم ازگل و لای چشم شما را به خود جلب می‌کند.
به دهستان گابریک که رفتم مردی که لباس‌ محلی به تن داشت تا متوجه لوگو خبرگزاری در دستم شد و متوجه شد خبرنگارم به سمتم آمد من را دعوت کرد که به خانه غرق در گل و لایش بروم و از آنجا تصویر و گزارش بگیرم، برایم از مشکلات و سختی‌های سیل‌زدگان پس از سیل ویرانگر گفت و البته اذعان داشت نیروهای امدادی اعم از سپاه و ارتش و هلال احمر وسایر ارگان‌های دولتی همراهی و همکاری خوبی با آنها داشته‌اند.
این مرد بلوچ دل نگران کودکان خود و دیگر کودکانی است که حالا در چادر زندگی می‌کنند و البته سرمای شب‌ها امانشان را بریده، می‌گوید به دولت بگوئید به ما وام بدهد تا در جای امنی برای خودمان حتی یک اتاق درست کنیم و زن و بچه را از سرما و گرمای طاقت فرسای این روزها نجات دهیم.
خانه‌اش را دیدم چندین دلاور ارتشی در حال پاکسازی آنجا از گل و لای بودند خانه با تمام وسایل به زیر گل فرو رفته، خانه‌ای که روزی کودکان در آنجا مشغول بازی و زندگی بودند حالا راه رفتن در آن سخت بود و هر آن ممکن بود بر اثر لغزش با گل‌های کف خانه همسان شویم.
مرد و زن بلوچ دیگری نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از دولت و مردم خیر و نیکوکار کشور انتظار دارند در این روزهای سخت کنارشان باشند و تنهایشان نگذارند، آنها از دولت تسهیلات احداث مسکن و از خیرین هم انتظار کمک‌های معیشتی و کمک‌هایی برای تهیه لوازم زندگی را دارند.

http://www.banounews.ir/fa/News/258798/مردم-سیل‌زده-چشم-انتظار-تسهیلات-دولتی-برای-ساخت-مسکن
بستن   چاپ