آریا بانو
تقویت سیستم ایمنی بدن در زمستان با این نوشیدنی
یکشنبه 6 بهمن 1398 - 12:42:56 PM
آریا بانو - سلامانه: یکی از راهکار‌ها برای جلوگیری از بروز سرماخوردگی و ابتلا به آنفلوآنزا مصرف موادخوراکی سالم و غنی از مواد طبیعی است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. در کنار مصرف میوه‌ها و سبزیجات می‌توانید خودتان هم یکسری نوشیدنی در منزل تهیه کنید. مثلا نوشیدنی‌ای از ترکیب سه میوه خیار، کیوی و لیموترش. 
برای تهیه این نوشیدنی شما به
2 عدد کیوی
یک عدد خیار 
آب یک عدد لیمو ترش درشت همراه با پالپ آن
نصف لیوان آب گازدار
2 قاشق چای‌خوری عسل 
نیاز دارید.
طرز تهیه: کیوی و خیار را در مخلوط کن ریخته و سپس به آن آب لیموترش و نصف لیوان آب گازدار را همراه با دو قاشق چایخوری عسل اضافه کنید و برای چند ثانیه مخلوط کنید. نوشیدنی شما آماده است. 
و اما توصیه پزشک سلامانه
دکتر محمدحسن انتظاری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
خیار، کیوی و لیموی موجود در این ترکیب‌ها، منابع خوب ویتامین C و افزایش‌دهنده مقاومت بدن در مقابل سرماخوردگی و بیماری‌های عفونی ویروسی در زمستان هستند و علاوه بر دریافت مایعات، چون منبع خوبی از فیبر هستند نیاز بدن را تامین می‌کنند ولی بهتر است بدانید متخصصان مصرف آب گازدار را چندان جالب نمی‌دانند چراکه می‌تواند با تغییر ذائقه به نوعی وابستگی در شما ایجاد کند. در ترکیب نوشیدنی‌هایی که آب گازدار دارد، بهتر است از آب استفاده کنید. این توصیه را جدی بگیرید چون بدون اینکه متوجه شوید به مرور زمان ذائقه و تمایلتان به خوردن نوشیدنی‌ها ‌تغییر یافته و ناخوادگاه انواع دوغ گازدار، نوشابه و... را مصرف خواهید کرد. درضمن چاقی و مشکلات گوارشی از دیگر عارضه‌ها خواهد بود. در صورت افزودن آب، این 3 نوع نوشیدنی‌ می‌تواند جایگزین مناسبی برای آبمیوه‌های صنعتی، نوشابه و آب‌های گازدار باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/258640/تقویت-سیستم-ایمنی-بدن-در-زمستان-با-این-نوشیدنی
بستن   چاپ