آریا بانو
استعفای 100 نفر از مدیران بهزیستی در پی یک بخشنامه
يکشنبه 6 بهمن 1398 - 11:31:12
آریا بانو - رئیس سازمان بهزیستی کشور از استعفای 100 نفر از سمت مدیریتی خود به دنبال بخشنامه تعارض منافع در این سازمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، وحید قبادی دانا با بیان اینکه حدود 3.5 ماه پیش بهزیستی بخشنامه‌ای در خصوص تعارض منافع مدیران بهزیستی که همزمان با پست مدیریتی یکی از مراکز را به صورت خصوصی و دولتی اداره می‌کردند، صادر کرد، افزود: این بخشنامه 40 هزار موسسه دولتی از جمله مهدکودک، مراکز مشاوره، مراکز نگهداری شبانه، معلولان و سالمندان، مراکز نگهداری بیماران روانی مزمن، مراکز روزانه که حدود 1300 مرکز بود را شامل می‌شد.
وی افزود: به این ترتیب برای مدیران بازنشسته یا کارشناسان یا بستگان مدیرانی که مشغول بودند، بخشنامه‌ای صادر شد تا مدیران بین وظایف اجرایی و اداره مرکز را یکی را انتخاب کنند و مجوزی برای مدیران فعلی و همچنین بستگان آنها صادر نخواهد شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در این مدت 272 نفر از مدیران و کارشناسان سازمان در مراکز مسئولیت داشتند که 172 نفر از مدیریت مرکز غیردولتی انصراف دادند، اظهار کرد: به این ترتیب 3 نفر از مدیران کل استان، 6 نفر معاون استانی، 31 نفر رئیس اداره استان، 26 نفر کارشناس مسئول، 105نفر کارشناس ناظر بودند که از مدیریت مراکز استعفا دادند. همچنین 100 نفر از سمت مدیریتی خود استعفا دادند که از بین افراد مستعفی، دو نفر مدیرکل استان، 8 معاون استان ،12 رییس اداره استان، 19 کارشناس مسئول و 59 نفر نیز کارشناس ناظر بودند.
قبادی دانا با بیان اینکه این بخشنامه باعث شفافیت در مدیریت شده است، تصریح کرد: کسانی که مرکز غیردولتی را اداره می‌کنند می‌توانند رقابت خوبی بین موسسات دولتی و غیردولتی داشته باشند و آسیبی به جامعه هدف نرسانند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه نشست خبری خود درباره مستمری افراد مجهول الهویه نیز توضیح داد: بهزیستی برای این افراد ماهانه یک میلیون و 140 هزار تومان به مراکز نگهداری پرداخت می‌کند. همچنین برای نگهداری 27 هزار معلول ضایع نخاعی نیز 554 هزار تومان حق پرستاری بر روی کارت خانواده شارژ می‌شود.
قبادی دانا افزود: همچنین از هفته آینده برای 10 هزار خانوار دیگر که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که وابسته به بستر هستند علاوه بر 27 هزار خانوار قبلی حق پرستاری در نظر گرفته شده و به این ترتیب به آنها مبلغ 250 هزار تومان کمک هزینه پرستاری پرداخت می شود.
وی ادامه داد: در حوزه مسکن مددجویان نیز تفاهم نامه های خوبی در حال انعقاد است که در دهه فجر اعلام می شود.
ادامه دارد

http://www.banounews.ir/fa/News/258594/استعفای-100-نفر-از-مدیران-بهزیستی-در-پی-یک-بخشنامه
بستن   چاپ