آریا بانو
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان: توسعه و بسط تعاونی ها در رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار ضروری است
يکشنبه 6 بهمن 1398 - 09:12:08
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: توسعه و افزایش تعاونی‌ها به عنوان سازمانی متعلق به مردم موجب رفع محرومیت ، ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری و رونق تولید در کشور می شود .

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان علی آشتاب با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم دولت و مسئولین مساله اشتغال است، اظهار کرد: تعاونی‌ها بویژه تعاونی‌های تولیدی و خدماتی با استفاده از تجمیع سرمایه‌های اندک و حمایت و تسهیلات دولتی ، فرآیند تولید و توسعه اقتصاد را شتاب می دهند و تاحدودی مشکل اشتغال را مرتفع می کنند.
وی به ایجاد تعاونی ها در استان با هدف ایجاد اشتغال پایدار اشاره کرد و افزود : از ابتدای امسال تاکنون تعداد 94 طرح تعاونی در زمینه های مختلف با فرصت شغلی 117 نفر و تعداد یک هزار و 177 نفر عضو در لرستان تشکیل شده است .
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان به صادرات تعاونی استان در سال جاری اشاره و اظهار کرد: طی سال جاری میزان صادرات انجام شده توسط شرکت های تعاونی لرستان بالغ بر 37 هزار و 780 دلار بوده که محصولات تعاونی استان به خارج از کشور صادر شده است .
آشتاب در ادامه توانمندسازی و مشاوره های تخصصی برای اعضای تعاونی را از طریق برگزاری دوره های آموزشی ضروری دانست و اظهار کرد: در سال جاری تاکنون 23 هزار نفر ساعت دوره های آموزشی مهارتی برای تعاونگران استان برگزار شده است .
وی تصریح کرد: مجموع تعاونی‎های فعال استان لرستان 2 هزار و 836 تعاونی است که از این تعداد 478 تعاونی بانوان فعالیت می کنند و این تعاونی ها در سال جاری توانستند تعداد یک هزار و 22 فرصت شغلی جدید را ایجاد کنند .

http://www.banounews.ir/fa/News/258517/مدیرکل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-لرستان--توسعه-و-بسط-تعاونی-ها-در-رونق-تولید-و-ایجاد-اشتغال-پایدار-ضروری-است
بستن   چاپ