آریا بانو
ابتکار در دیدار با سفیر سوئد در ایران:
از میان برداشتن سردار سلیمانی یعنی حمایت از داعش
شنبه 5 بهمن 1398 - 14:35:36
آریا بانو - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با پیتر تیلر سفیر سوئد در ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، ابتکار با اشاره به موقعیت حساس منطقه آسیا، بر لزوم وجود صلح و امنیت در منطقه تاکید کرد و گفت: اگر منطقه نا امن باشد،‌ دنیا تحت تاثیر قرار می­‌گیرد که مثال بارز آن پیدایش داعش و مشکلات پناهندگی ناشی از آن در سراسر جهان بود.
وی تصریح کرد: ایران کوشش فراوانی برای از میان برداشتن داعش کرد. تلاشهای بی‌وقفه سردار سلیمانی برای محو آنها اقدامی بین المللی در راستای ایجاد صلح محسوب می­‌شود و امروز از میان برداشتن سردار سلیمانی یعنی حمایت از داعش.
ابتکار با بیان اینکه ایران قدرت نظامی بسیار زیادی دارد، افزود: رئیس جمهور آمریکا گفته بود که می­‌خواهد 52 مکان در ایران از جمله مکان­‌های فرهنگی را مورد هدف قرار دهد و همین تهدیدهای وی خسارت­های زیادی را به کشور ما تحمیل کرد.
وی گفت: ایران کشوری قوی است اما به­ دنبال تنش نیست.
معاون رییس جمهور همچنین اظهار کرد: تحریم­‌های اقتصادی تحمیل شده بر ما، در طول تاریخ بی­ سابقه بوده و کشورهای جهان باید از ایران حمایت کنند.
به گزارش معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وی به آموزش زنان کشاورز برای تولید محصولات طبیعی با کاهش سم و کود اشاره کرد و گفت: تا کنون 48 محصول توسط زنان تولید شده و امید است که این رقم به زودی به 100 محصول برسد.
در این دیدار سفیر سوئد در ایران ضمن تسلیت و اظهار همدردی با خانواده­های مسافرین حادثه هواپیمای اوکراینی و اشاره به حضور 17 سوئدی در این پرواز، گفت: همکاریهایی در قالب تفاهم نامه و فعالیت­های مشترک با ایران در دست انجام داریم.
پیتر تیلر همچنین بر ضرورت ایجاد سازوکارهای بین­ المللی برای گفتگو و مطرح کردن مباحث گفتمانی با ایران و نیز اهمیت سازوکار اینستکس و ایجاد توافق مشترک تاکید کرد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/258208/از-میان-برداشتن-سردار-سلیمانی-یعنی-حمایت-از-داعش
بستن   چاپ