آریا بانو
آموزش خودآرایی صورت به شیوه آرایشگران حرفه ای
شنبه 5 بهمن 1398 - 13:09:18
آریا بانو - ستاره / آرایش صورت امری هر روزه در میان خانم هاست. هر کس به نوعی میکاپ مخصوص به خود را انجام می‌دهد، اما اگر می‌خواهید یک آرایش حرفه‌ای و بی نقص داشته باشید، این مطلب مختص شماست! البته ما در اینجا تنها اصول اولیه خودآرایی صورت را آموزش می‌دهیم و برای داشتن آرایشی جذاب و متناسب با موقعیت (مهمانی، روزمره یا عروسی) خودتان بایستی ابتکار عمل را به دست گیرید.
آموزش خودآرایی صورت از زیرسازی تا آرایش چشم و ابرو
برای داشتن یک آرایش حرفه ای، ابتدا بایستی مواد مورد نیاز را آماده کنید. در نظر داشته باشید که داشتن لوازم آرایشی باکیفیت موجب می‌شود که از نتیجه کار رضایت بیشتری داشته باشید و پوستتان آسیب نبیند. مواد و لوازم مورد نیاز به شرح زیر است:
پرایمر
کرم پودر
کانسیلر
رژ گونه
خط لب
رژ لب مایع
خط چشم
ریمل
سایه چشم
فرمژه
مداد ابرو
سایه ابرو
ژل ابرو
ست برس آرایشی
1. زیرسازی مناسب اولین گام خودآرایی
روش‌های گوناگونی برای خودآرایی وجود دارد، اما اصلی‌ترین نکته، انجام یک زیرسازی مناسب است. برخی افراد صورت را به طور کامل و با ترسیم خطوط دقیق پوشش می‌دهند، در حالی که برخی دیگر دوست دارند کمی آسانتر پیش روند و یک ظاهر طبیعی‌تر داشته باشند. ما قصد داریم با ارائه نکاتی آموزشی کار را برای شما ساده‌تر کنیم.
کرم پودر (Foundation)
برخلاف تصور بیشتر مردم، نیازی به پوشش کامل صورت با کرم پودر نیست. تنها کافی است مناطق خاصی مانند قرمزی، لکه‌های جوش و موارد مشابه را با کرم بپوشانید. نکته حائز اهمیت تطابق رنگ است. نزدیکترین رنگ به پوستتان را برای این منظور انتخاب کنید.
برای پخش کردن کرم پودر روی صورت، از برس مخصوص استفاده کنید.
کرم پودر را روی صورت، خط چانه و گردن پخش کنید.
به خاطر داشته باشید که کرم پودر را با لایه‌های نازک به کمترین میزان ممکن پخش کنید.
برای داشتن ظاهری حرفه‌ای می‌توانید پیش از زدن کرم پودر از پرایمر استفاده کنید. اگر در شرایطی هستید که فعالیت زیادی دارید، یا هوا خیلی گرم است و تعریق بالاست، استفاده از پرایمر اهمیت بالایی دارد.
نکته: از آنجایی که اساس داشتن یک چهره زیبا، مراقبت از پوست است، بهتر است پیش از استفاده از کرم پودر، از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید.
کانسیلر (Concealer)
بسیاری از افراد در آرایش روزمره خود، از کانسیلر استفاده نمی‌کنند. خوب است بدانید که برای داشتن چهره‌ای باطراوت، کانسیلر را نباید از قلم بیاندازید. کانسیلر به سادگی چین و چروک یا تیرگی دور چشمتان را می‌پوشاند و ظاهری جوان و جذاب به شما می‌دهد. البته بایستی به برخی نکات توجه ویژه داشته باشید:
زیر چشم را با یک لایه نازک از کانسیلر مورد علاقه تان پوشش دهید. اگر از نتیجه کار راضی نبودید، یک لایه نازک دیگر اضافه کنید.
هرگز حجم زیادی از کانسیلر را به یکباره استفاده نکنید، زیرا در خطوط دور چشم جمع می‌شود و آن‌ها را بیشتر نمایان می‌کند. پس از آن، با یک پودر تثبیت کننده، آن را پوشش دهید.
2. آرایش گونه ها و کانتورینگ برای شادابی چهره
اگر می‌خواهید چهره‌ای شاداب و پر رنگ و لعاب داشته باشید، رژ گونه را فراموش نکنید! البته شیوه استفاده از آن نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. برای ماندگاری بیشتر رژ گونه بایستی نوع کرمی آن را در زیر استفاده کنید و با رژ گونه پودری پوشش دهید. روشن است که رژ گونه کرمی و پودری بایستی مطابقت رنگی داشته باشند.
برای داشتن ظاهری طبیعی و درخشان، هلویی و صورتی را انتخاب کنید.
رنگ‌های یاسی و قهوه‌ای عمق بیشتری به گونه‌ها می‌دهد. این رنگ‌ها معمولا در محیط بیرونی گونه، بالاتر از جایی که کانتور می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رنگ‌های گلبهی و بژ نیز در کنار هم به به گونه‌ها بعد می‌دهند. با این رنگ‌ها از استخوان تا سیب گونه را پوشش دهید.
کانتور کردن (contouring)
کانتور کردن تکنیکی است که کیم کارداشیان آن را بر سر زبان‌ها انداخت. کانتورینگ، به معنی برجسته سازی و حجم دهی به چهره است.
در کانتورینگ با ایجاد سایه‌هایی در مناطقی از صورت که می‌خواهید کمتر به چشم بیاید، آن‌ها را محو‌تر می‌کنید و مناطقی که دوست دارید روی آن‌ها تمرکز شود را جلوه بیشتری می‌دهید.
برای یک کانتور طبیعی‌تر، بهتر است از محصولات کرمی استفاده کنید.
کانتور با محصولات پودری چهره را برجسته‌تر می‌کند و برای عکسبرداری یا مراسم‌های رسمی مناسب است.
تنها یک تکنیک مهم در کانتورینگ وجود دارد و آن این است که به گونه‌ای کرم یا پودر را روی صورت پخش کنید که هیچ خط واضحی روی صورت وجود نداشته باشد. همه چیز باید یکدست به نظر برسد و این کار نیازمند کمی صبر و حوصله است.
3. آرایش لب ها در مرکز توجه
مرکز توجه در آرایش صورت، رژ لب است. اگر می‌خواهید یک آرایش حرفه‌ای داشته باشید، رژ لب مایع را انتخاب کنید. آنچه بدان نیاز دارید، از این قرار است:
رژ لب مایع انتخابی شما
خط لب
برس زاویه دار
کانسیلر
روش کار:
مرحله 1: ابتدا لب‌های تان را از کاملا تمیز و خشک کنید.
مرحله 2: با رژ مایع، کاملا لب‌های تان را بپوشانید.
مرحله 3: با خط لب؛ دور لب بالا و پایین را به آرامی و با دقت بکشید.
مرحله 4: لب بالا و پایین را بهم وصل کنید و گوشه‌های لب را فرم دهید.
مرحله 5: داخل لب را پر کنید.
نکته: برای داشتن لبی برجسته تر، لایه دیگری از رژ لب مایع روی آن بکشید
مرحله پایانی: پس از خشک شدن رژ مایع؛ با استفاده از برس زاویه دار و کانسیلر گوشه‌های لب را تمیز کنید.
4. آرایش چشم و ابرو راز جذابیت و گیرایی
برای خرید ریمل و خط چشم باکیفیت، هزینه کنید. زیرا تاثیر بسزایی در گیرایی چشم‌هایتان دارند. برای آرایش چشم‌ها روند زیر را دنبال کنید.
برای کشیدن خط چشم، از گوشه داخلی پلک بالا شروع و به گوشه خارجی پشت مژه‌ها بروید.
با استفاده از برس مخصوص کمی آن را محو کنید.
با فرمژه به مژه هایتان حالت دهید.
یک لایه از ریمل را به گونه‌ای که پلک‌های تان را به یکباره باز کنید، روی مژه‌ها بزنید. بدین ترتیب ظاهری بیدار و هشیار خواهید داشت.
برای زیبایی بیشتر، سایه‌ای از رنگ‌های خنثی روی پلک‌های تان بزنید.
آرایش ابرو‌ها
ابرو‌ها به چهره شما ساختار می‌دهند، بنابراین بهتر است که آرایش ابرو‌ها را به درستی انجام دهید. ابرو‌ها از جایی در گوشه داخلی چشمان شما شروع می‌شوند، اما بسته به اینکه چقدر بخواهید بینی شما باریک به نظر برسد، می‌توانید این فاصله را کم یا زیاد کنید.
اگر ابرو‌هایی تیره و فرم گرفته به صورت طبیعی دارید، نیاز به کار چندانی ندارید. اما اگر ابروهایتان کم پشت و نازک است، می‌توانید با استفاده از مداد ابرو به آن‌ها فرم دهید.
رنگ مداد ابرو بایستی تطابق کامل با رنگ ابرو‌ها داشته باشد.
با حرکات کوتاه، مانند خطوط نازک شبیه به موی ابرو، مناطق خالی را پر کنید.
با استفاده از برس، سایه ابرو را را پخش کنید تا ظاهر یکنواختی به ابرو بدهد.
برای تثبیت فرم ابروها، از ژل ابرو استفاده کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/258159/آموزش-خودآرایی-صورت-به-شیوه-آرایشگران-حرفه-ای
بستن   چاپ