آریا بانو
ابتکار: 48 محصول استاندارد کشاورزی توسط زنان روستایی تولید شده‌است
شنبه 5 بهمن 1398 - 9:13:21 AM
آریا بانو-ایرنا- معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: زنان روستایی در جریان طرح استانداردسازی محصولات کشاورزی تا کنون 48 محصول استاندارد تولید کرده‌اند که این محصولات بازار خوبی دارد و به راحتی می‌توانند برای صادرات آنها نیز اقدام کنند.

معصومه ابتکار روز پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: این طرح از سال 96 با هدف توانمندسازی زنان روستایی و کاهش مصرف کود و سموم شیمیایی برای استانداردسازی محصولات کشاورزی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در حال اجراست و مورد استقبال زنان روستایی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در بحث آموزش زنان روستایی تا کنون گام‌های خوبی برداشته شده‌است و این طرح علاوه بر بحث سلامت، امنیت غذایی و حفظ محیط زیست نقش مهمی در توانمند سازی زنان و اشتغال دارد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: چندین طرح توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار در سطح کشور در حال اجراست و آموزش و آشنایی زنان سرپرست خانوار با مهارت‌های عمومی و مهارت‌های تخصصی کسب و کار برای  12 هزار زن سرپرست خانوار کشور در حال اجراست.
ابتکار افزود: پس از مهارت‌آموزی نیز موضوع حمایت سرمایه‌گذاران از توانایی‌های زنان سرپرست خانوار و بازاریابی مورد توجه قرار می‌گیرد تا اشتغال پایدار برای زنان محقق شود.
وی اضافه کرد: طرح توسعه فعالیت‌های ترویج داروهای گیاهی و همچنین طرح توان‌افزایی زنان روستایی با موضوع بوم‌گردی نیز از برنامه‌های در دست اجراست.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: روند اجرای این طرح‌ها به صورت مستمر توسط گروه‌های ارزیاب ارزیابی می‌شود تا اشتغال پایدار برای زنان محقق شود.
ابتکار افزود: تعداد زنان سرپرست خانوار در کشور سه و نیم میلیون نفر است اما همه آنها نیاز به اشتغال و حمایت ویژه ندارند و تعدادی نیز شاغل هستند از این رو زنان نیازمند حمایت شناسایی و از طریق طرح‌های یادشده توانمند می‌شوند
وی تاکید کرد: همکاری سازمان‌های مردم نهاد، دانشگاه‌ها و بخش خصوصی در اجرای این طرح‌ها کلیدی است و حضور بخش خصوصی موفقیت طرح ها را تضمین می‌کند.



http://www.banounews.ir/fa/News/258034/ابتکار--48-محصول-استاندارد-کشاورزی-توسط-زنان-روستایی-تولید-شده‌است
بستن   چاپ