آریا بانو
علائم انزال دیررس و داروهایی که باعث آن می‌شود
شنبه 5 بهمن 1398 - 00:48:42
آریا بانو - سلامانه: برخی از مردان مبتلا انزال دیررس حدود 30 دقیقه یا بیشتر به تحریک جنسی نیاز دارند تا ارگاسم و انزال داشته باشند. ممکن است اصلا نتوانند به هیچ وجه انزال داشته باشند (تخلیه مایع). در موارد نادر، تاخیر در انزال نشانه ای از وخیم تر شدن بیماری هایی مانند بیماری قلبی یا دیابت است. اما، زمان مشخصی وجود ندارد که نشان دهنده تشخیص تاخیر در انزال باشد.
اما اگر تأخیر در انزال باعث ایجاد پریشانی یا ناامیدی شود یا اگر مجبور هستید فعالیت جنسی را به دلیل خستگی، تحریک جسمی، از دست دادن نعوظ یا درخواست شریک زندگی خود متوقف کنید، در این صورت شما مبتلا به مشکل انزال دیررس هستید.
اغلب، مردان ممکن است در طی مقاربت جنسی یا سایر فعالیت های جنسی با شریک زندگی خود در رسیدن به ارگاسم مشکل داشته باشند. برخی از مردان نیز فقط هنگام استمناء می توانند انزال کنند.
انزال تاخیری بر اساس علائم به انواع زیر تقسیم می شود: انزال دیررس مادام العمر: با انزال تاخیری مادام العمر، این مشکل از زمان بلوغ جنسی وجود دارد. اما انزال تاخیری اکتسابی پس از یک دوره عملکرد جنسی طبیعی رخ می دهد. انزال دیررس بر حسب موقعیت. انزال تاخیری موقعیتی فقط به شرکای جنسی خاص یا تحریک های خاص محدود می شود.
انزال با تأخیر موقعیتی فقط در شرایط خاصی اتفاق می افتد. این مقولات در تشخیص علت اصلی و تعیین بهترین درمان موثر هستند.
چه زمانی برای درمان انزال دیررس به پزشک مراجعه کنید
پزشک مراقبت های اولیه مورد خوبی برای شروع درمان این مشکل است اگر: تاخیر در انزال برای شما یا شریک زندگی شما به عنوان یک مشکل است شما یک مشکل بهداشتی شناخته شده دیگری دارید که ممکن است با تاخیر در انزال مرتبط باشد، یا داروهایی مصرف می کنید که می تواند برای این موضوع مشکل ایجاد کند علائم دیگری همراه با انزال به تأخیر افتاده دارید که ممکن است در ظاهر مشخص باشد یا علامت ظاهری نداشته باشد
علل انزال دیررس
تاخیر در انزال می تواند ناشی از داروها، شرایط سلامتی و جراحی خاص باشد. یا ممکن است ناشی از سوء مصرف مواد یا مرتبط با موارد سلامت روان مانند افسردگی، اضطراب یا استرس باشد. در بسیاری از موارد، این مشکل به دلیل ترکیبی از نگرانی های جسمی و روانی به وجود می آید.
دلایل روانشناختی تاخیر در انزال شامل موارد زیر است:
افسردگی، اضطراب یا سایر شرایط بهداشت روان مشکلات در روابط مانند استرس، کمبود ارتباط عاطفی و یا سایر نگرانی ها، اضطراب در مورد عملکرد تصویر بد بدن، تابوهای فرهنگی یا مذهبی، تفاوت بین واقعیت رابطه جنسی با شریک زندگی و خیالات جنسی، داروها و سایر موادی که می توانند باعث تاخیر در انزال شوند عبارتند از: برخی از داروهای ضد افسردگی، برخی داروهای فشار خون بالا، داروهای خاص ادرارآور، برخی از داروهای ضد روان پریشی، برخی از داروهای ضد تشنج، مصرف الکل – به خصوص نوشیدن بیش از حد (استفاده بیش از حد از الکل یا الکلیسم)
سلام دکتر

http://www.banounews.ir/fa/News/257991/علائم-انزال-دیررس-و-داروهایی-که-باعث-آن-می‌شود
بستن   چاپ