آریا بانو
بازیگران برگزیده جشنواره فجر؛ سالی که شهاب حسینی و لیلا حاتمی بهترین بازیگر شدند
جمعه 4 بهمن 1398 - 22:07:28
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

فیلم نیوز / مرور بازیگران برگزیده دو دهه اخیر؛ جشنواره بیست‌ و‌ هفتم سال 87
بیست‌و‌هفتمین جشنواره فجر با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانانی همچون بهرام بیضایی، اصغر فرهادی، عبدالرضا کاهانی، حمید نعمت الله، واروژ کریم مسیحی، تهمینه میلانی، حسن فتحی، ابوالحسن داودی، پرویز شهبازی و... برگزار شد.
بهترین بازیگر نقش اول مرد
شهاب حسینی که با فیلم‌های «درباره الی» و «سوپراستار» به جشنواره بیست و هفتم آمده بود برای بازی در فیلم تهمینه میلانی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد. از دیگر نامزدان کسب سیمرغ بلورین در این بخش می‌توان به محمدرضا فروتن، پرویز پرستویی و مسعود رایگان اشاره کرد.
بهترین بازیگر نقش اول زن
لیلا حاتمی بازیگر معتبر سینمای ایران اولین سیمرغ بازیگری‌اش را سال 87 دریافت کرد. حاتمی که به همراه بهرام رادان نقش‌های اصلی فیلم خاطره‌انگیز «بی‌پولی» را ایفا می‌کردند، برای بازی در فیلم حمید نعمت الله سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره بیست‌و‌هفتم کسب کرد.
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد
علیرضا خمسه که سالها با ایفای نقش‌های طنز در خاطر بسیاری از مردم باقی مانده بود، با بازی در یک نقش جدی سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد را از جشنواره بیست و هفتم دریافت کرد. خمسه برای بازی در «بیست» کاهانی این جایزه را از آن خود کرد.
بهترین بازیگر نقش مکمل زن
دیگر بازیگر فیلم کاهانی که روی سن اختتامیه جشنواره بیست‌و‌هفتم آمد مهتاب کرامتی بود. این بازیگر نیز برای بازی در «بیست» مورد توجه قرار گرفت و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/257951/بازیگران-برگزیده-جشنواره-فجر؛-سالی-که-شهاب-حسینی-و-لیلا-حاتمی-بهترین-بازیگر-شدند
بستن   چاپ