آریا بانو
مشاور رئیس بهزیستی کشور:
ریشه بسیاری از نامناسب سازی‌های کشور از نظام مهندسی است
جمعه 4 بهمن 1398 - 10:30:36
آریا بانو - مشاور رئیس بهزیستی کشور در امور معلولین ریشه بسیاری از نامناسب‌سازی‌های کشور را نشات گرفته از نظام مهندسی جامعه و طراحی نامناسب آن دانست.

«علی همت محمودنژاد» در حاشیه بازدید روز سوم بهمن ماه از موسسه خیریه جامعه معلولان و همچنین کارگاه اشتغال‌زایی معمولان میبد، گفت: بسیاری از معلولان در استان یزد از نحوه دسترسی به وسایل نقلیه گله‌مند و خواستار توجه مسئولان استان و شهرستان به این موضوع هستند.
وی افزود: مناسب‌سازی 16 دستگاه اتوبوس در یزد برای قشر معلول از اقدامات اساسی شورای اسلامی این شهر بوده که مسئولان میبد هم باید به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا معلولان نیز بتوانند از وسایل نقلیه عمومی به سهولت استفاده کنند.
محمودنژاد با بیان این که اغلب اماکن کشور فاقد دسترسی آسان برای معلولان طراحی شده است، اظهار کرد: این نامناسب سازی از نظام مهندسی جامعه ما نشأت می‌گیرد که باید دگرگون شود و طراحی آن براساس وضعیت معلولان طرح‌ریزی شود.
وی افزود: شهرستان میبد از سالن ورزشی بسیار مناسبی برای افراد معلول برخوردار است که باید مسئولان همت کنند تا وسایل ورزشی آن نیز برای افراد معلول فراهم شود.
مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که مشکلات افراد معلول زیاد است، بیان کرد: با وجود این که دولت برای معلولان اقدامات خوبی انجام داده اما مشکلات افراد معلول بسیار فراوان است لذا حق پرستاری 80 نفر از افراد معلول ضایعه نخاعی شهرستان میبد از 200 هزار تومان به 550 هزار تومان افزایش یافته و همچنین 40 لیتر سهمیه مازاد بنزین برای افراد دارای خودروی ویژه معلولین اختصاص یافته است.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/257746/ریشه-بسیاری-از-نامناسب-سازی‌های-کشور-از-نظام-مهندسی-است
بستن   چاپ