آریا بانو
استفاده بهینه از فضای حمام
پنجشنبه 3 بهمن 1398 - 16:14:52
آریا بانو - خانومانه / بزرگ و کوچک فرقی نمی‌کند. فضای داخلی حمام همیشه ممکن است به خاطر ازدحام وسایلی همچون لوازم شست‌و‌شو، حوله‌ها، لباس‌ها و چیزهایی از این قبیل آشفته و نامرتب گردد و اگر چند نفر به صورت اشتراکی از یک حمام استفاده کنند که اوضاع وخیم‌تر هم می‌شود. خانومانه در ادامه به بیان روش‌هایی می‌پردازد که با به کارگیری آنها می‌توانید فضای حمام منزل‌تان را به خوبی سازماندهی کنید. تمامی دستورالعمل‌ها را خودتان به تنهایی می‌توانید اجرا کنید.
استفاده از درب حمام برای نگهداری لوازم
چنانچه با هم اتاقی‌ها و یا اعضای خانواده خود به صورت اشتراکی از یک حمام استفاده می‌کنید، این ایده می‌تواند بسیار کاربردی باشد. تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید در حققیت نوعی وسیله را نشان می‌دهد که به صورت ایستاده و به همراه چند محفظه که بدان متصل گشته بر روی درب حمام نصب شده است. از گلدان‌های سفید به عنوان محفظه استفاده شده که می‌توان مسواک‌، خلال دندان و دیگر لوازم را در آنها جای داد. با این کار فضای حمام تا حد زیادی آزاد می‌شود. علاوه بر آن، تمامی اعضای خانواده می‌توانند از محفظه اختصاصی خود برای نگهداری لوازم‌شان استفاده کنند. بنابراین دیگر ممکن نیست کسی به اشتباه مسواک دیگری را بردارد. چنین طرحی مخصوصا برای خانواده‌ها بسیار کاربردی است، چرا که آخر شب دیگر بر سر مسائل جزئی جر و بحث نخواهند کرد.
استفاده از محفظه‌های طبقه‌ای
همه می‌دانیم که تمیز نگه داشتن کانتر حمام کار بسیار دشواری است. مخصوصا هنگامی که چند نفر از یک حمام استفاده می‌کنند. امروز سطح آن را به دقت تمیز کرده و همه لوازم را سر جایشان می‌گذارید و فردا می‌بینید که تمامی آنها دوباره بر سطح کانتر پخش و پلا شده‌اند. یک راه حل بسیار مناسب برای حل این مشکل آنست که تمامی لوازم غیر ضروری و یا چیز‌هایی که هر روز از آنها استفاده نمی‌کنید را از روی کانتر برداشته و آنها را به مکان دیگری مثل طاقچه انتقال دهید. حال که تنها لوازم پر مصرف بر روی کانتر باقی مانده، آنها را درون یک محفظه سیمی چند طبقه جای دهید. چنین وسیله‌ای معمولا در آشپزخانه یافت می‌شود. بدین ترتیب همه لوازم در عین حال که جمع و جور هستند، در دسترس نیز می‌باشند (به شرط آنکه به همه بگویید که پس از استفاده، آنها را سر جای خود قرار دهند)
استفاده از محفظه‌ی مخصوص برای نگهداری دستمال توالت
چنانچه احساس می‌کنید رول‌های دستمال توالت، فضای زیادی از سرویس بهداشتی‌تان را اشغال کرده‌اند، و یا اینکه زیر سینک دستشویی مکانی برای نگهداری لوازم وجود ندارد، این پیشنهاد می‌تواند راه حلی شیک و مدرن باشد. با اینکار می‌توانید از آنها به خوبی مراقبت کرده و از رسیدن رطوبت به آنها جلوگیری کنید. ساخت این محفظه در عرض کمتر از 1 ساعت و با استفاده از یک ظرف استوانه‌ای که شعاع آن برای نگهداری یک رول متوسط دستمال توالت کافی است و همچنین نوار مسی (یا هر نوع نوار رنگی) انجام می‌پذیرد. بسته به استایل حمام‌تان می‌توانید از اشکال مختلف استفاده کنید. چه کسی فکر می‌کرد بتوانید این همه خلاقیت برای ساخت یک محفظه دستمال توالت از خود نشان دهید؟
استفاده از طاقچه برای نگهداری حوله‌ها
چنانچه درون حمام از طاقچه برخوردار نیستید، می‌توانید به راحتی یکی بسازید. یک طاقچه خوب لوازم را از کف حمام به دور نگه داشته و مکانی را برای نگهداری لوازم ارائه می‌کند. علاوه بر آن می‌توانید از طاقچه برای نمایش اشیائی همچون شمع و یا گیاهان استفاده کنید تا به فضای حمام‌تان روحیه و نشاط بیشتری القا شود. برای ساخت طاقچه، به یک تخته چوبی، میخ پرچ و قلاب‌های پلاستیکی نیاز دارید. این طاقچه منحصر به فرد نیاز‌های کوچک‌تان را برآورده می‌سازد، ولی اگر بخواهید کمی آن را برجسته جلوه دهید می‌توانید آن را به رنگ روشن و یا تیره، هر کدام که به فضای حمام می‌آید، رنگ آمیزی کنید.
استفاده از سبد‌های پارچه‌ای
این محفظه‌های پارچه‌ای برای نگهداری لاک ناخن، وسایل مربوط به مو و قلم مو، لوسیون و لوازم آرایش بسیار مناسب می‌باشند. به راحتی می‌توانید آنها را بر روی کانتر حمام، طاقچه‌ها و یا حتی بر روی مخزن آب قرار دهید. این سبد‌های پارچه‌ای با ظاهر فلزی‌شان احساس مدرنی به فضای حمام می‌بخشند، ولی می توانید از فابریک طرح‌دار نیز استفاده کنید. چنانچه قصد دارید چند تایی از آنها را به کودکانتان اختصاص دهید، برای هر کدام یک الگو یا رنگ خاص در نظر بگیرید که بتوانند سبد مخصوص به خودشان را از یکدیگر تشخیص دهند (و از هر گونه مشاجره بین آنها نیز جلوگیری شود)
استفاده از جام‌های مسی و چرمی برای سازماندهی لوازم
در اینجا به معرفی روش دیگری برای آزاد سازی سطح کانتر و نگهداری هر چه مرتب‌تر لوازم می‌پردازیم. متریال‌های مسی و چرمی، کانتر حمام را فوق العاده شیک و زیبا می‌سازند. علاوه بر آن، اگر حمام‌تان زیادی خشک و بی روح است و یا فضای آن قدیمی به نظر می‌رسد، رنگ مسی می‌تواند کمی آن را درخشان کرده و به آن تازگی بخشد. برای ساخت این محفظه‌های کوچک، به یک تخته چوبی، لیوان‌های مسی (یا اینکه می‌توانید به آنها رنگ فلزی بپاشید)، بند کفش چرمی و آویز تصویر احتیاج دارید. از این طرح همچنین می‌توان در دفتر خانه‌ها برای نگهداری لوازمی از قبیل خودکار‌، مداد‌ و دیگر لوازم استفاده کرد.
استفاده از طاقچه آویزان
چنانچه حمام‌تان فضای کافی داشته ولی ظرفیت طاقچه‌ها اندک است، می‌توانید یک طاقچه آویزان برای خودتان بسازید. نکته اساسی این طاقچه‌ها آنست که دیگر از تخته‌های چوبی استفاده نکرده و از این رو در اثر رطوبت موجود داخل حمام از بین نمی‌روند. برای جلوگیری از افتادن لوازم از سطح آن، سعی کنید آن را نزدیک به دیوار قرار دهید و یا با استفاده از نوار چسب آن را به دیوار حمام بچسبانید.
استفاده از سبد پام پام
گرایش به استفاده از پام پام‌ها همیشگی است. همه جا از آنها استفاده می‌شود. در انواع و اقسام لباس‌ها، کفش‌ها، وسایل متفرقه و البته در دکوراسیون خانه می‌توان از پام پام استفاده کرد. قرار نیست به سراغ پام پام‌های گران قیمت بروید. چرا که خودتان می‌توانید در خانه و با استفاده از مقداری نخ پام پام درست کنید. همچنین برای تهیه سبد نیز می‌توانید از یک سبد دست دوم موجود در خانه استفاده کنید و یا یک ارزانش را از مغازه‌های محصولات دستی و یا مغازه‌هایی که لوازم دست دوم می‌فروشند تهیه کنید. برای اتصال پام پام‌ها به سبد از سیم گلسازی استفاده کنید. مدل‌ها و رنگ‌های مختلف را امتحان کنید (مثلا پام پام‌ها را فقط به یک طرف سبد متصل کنید، یا آنها را در همه اطراف پخش کنید). در پایان نیز می‌توانید حوله‌ها، جعبه‌های دستمال کاغذی، لوسیون و صابون‌ها را در آن نگه دارید. این سبد به هر حمامی تازگی و شادابی خاصی می‌بخشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/257570/استفاده-بهینه-از-فضای-حمام
بستن   چاپ