آریا بانو
طرح توان‌افزایی برای 6 هزار زن سرپرست خانوار اجرا شد
پنجشنبه 3 بهمن 1398 - 15:13:16
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - مشهد- معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: "طرح توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار" امسال با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسوولیت اجرایی جهاد دانشگاهی برای 6 هزار زن سرپرست خانوار در سطح کشور اجرا شده است.

معصومه ابتکار روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از دو کارگاه تولیدی مربوط به طرح ملی توانمندسازی اقتصادی بانوان سرپرست خانوار در مشهد با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: این طرح تاکنون بیش از 50 درصد پیشرفت اجرایی داشته است و زنان سرپرست خانوار را در مشاغل خانگی به ویژه صنایع دستی توانمند نموده و یک شغل آبرومند برای آنان ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در این طرح مجموعه‌ای از دوره‌های آموزش اعم از مهارتهای عمومی تا تخصصی کسب و کار، بحث‌های مدیریت کسب و کار از طریق پیشران‌ها اجرا می‌شود تا زنان سرپرست خانوار بتوانند در مرحله نخست موارد اولیه زنجیره تولید را تامین کنند و در بازاریابی هم توانمندانه خدمات ارائه کنند.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در خراسان رضوی نیز پیشرفت اجرایی مطلوبی داشته و رضایت بخش بوده است.
ابتکار افزود: در این طرح سعی شده است گروههایی از زنان سرپرست خانوار انتخاب شوند که بیشترین نیاز را به توان افزایی داشته باشند تا بتوانند بر مبنای این طرح به یک شغل شرافتمندانه دست پیدا کنند و خود و خانواده‌شان را اداره کنند.
وی ادامه داد:همکاری خیلی خوبی با جهاد دانشگاهی و از طریق آن با بخش‌های مختلف تولیدی در این طرح انجام گرفته است که شامل تربیت تسهیل گران با همکاری گروههای پیشران و بخش‌های غیر دولتی و خصوصی است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: همکاری با بخش خصوصی در این طرح باعث تنوع تولیدات مختلف در مشاغل خانگی شده است و حتما این طرح آینده خیلی خوبی برای استان خواهد داشت.
مدیر اشتغال جهاد دانشگاهی خراسان رضوی نیز در این باره گفت: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در این استان با هدف توانمندسازی 770 زن اجرا شده است و تاکنون برای هزار و 140 زن سرپرست خانوار ایجاد اشتغال کرده است.
جواد سخدری افزود: این طرح در شهرستان‌های کم برخوردار خراسان رضوی نظیر درگز، رشتخوار، باخرز، فیروزه، کلات، بجستان، خوشاب و داورزن در حال اجراست.
وی هدف از این طرح را آموزش و توانمندسازی شغلی بر اساس الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی عنوان کرد.
دوکارگاه تولیدی که امروز توسط معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده بازدید شد در راستای اجرای طرح تفاهمنامه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی راه اندازی شده است در زمینه تولید فرش و فرت‌بافی فعالیت می کنند.
برچسب‌ها
مشهد وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی باخرز معصومه ابتکار درگز بجستان رشتخوار کلات زن سرپرست خانواده

http://www.banounews.ir/fa/News/257564/طرح-توان‌افزایی-برای-6-هزار-زن-سرپرست-خانوار-اجرا-شد
بستن   چاپ