آریا بانو
ناهار/ لوبیا پلو با گوشت را دمی بپزید
پنجشنبه 3 بهمن 1398 - 11:02:23
آریا بانو - ایران کوک / چی لازم دارم:
پیاز 1 عدد
لوبیا سبز خرد شده 350 گرم
گوشت تکه ای 300 گرم
رب 3 قاشق غذاخوری
زعفران،نمک و دارچین به میزان لازم
برنج 3 پیمانه
روغن 2 قاشق غذاخوری
چطور بپزم:
لوبیا پلو از غذاهای سنتی ایرانیه که محبوبیت زیادی بین ما ایرانی ها داره. حتما شما هم این غذا رو درست کردید یا تجربه ی خوردن اون را داشتید. این غذای خوشمزه معمولا با سالاد شیرازی سرو میشه و همه میدونن که خوردن این غذا در کنار سالاد شیرازی خوشمزگی اون رو چند برابر میکنه! با این که خوردن لوبیا پلو برای همه ی افراد دلچسبه ولی درست کردنش برای همه آسون نیست. اون هم به خاطر آب کش کردن و دردسرهایی که داره. چون باعث میشه درست کردن لوبیا پلو هم سخت تر بشه هم زمان زیادی ببره. بدتر از همه اینکه کلی ظرف چرک میشه که بعدش باید بشورید! شاید خیلی از شما دلتون می خواست بتونستید این غذای خوشمزه رو ساده تر و در زمان کمتر درست کنید. بدون اینکه نیاز باشه برنج رو آبکش کنید. اصلا نگران نباشید چون چاره ی کار شما دست ماست. ما که دیدیم آب کش کردن برنج لوبیا پلو براتون خیلی سخته، تصمیم گرفتیم امروز تو این مطلب طرز تهیه لوبیا پلو دمی رو به شما یاد میدیم تا در کمترین زمان ممکن بتونید بدون نیاز به آب کش کردن برنج و دردسرهاش، این غذای لذیذ رو خیلی راحت درست کنید. فراموش نکنید که لوبیا پلو دمی رو هم با گوشت تکه ای و هم با گوشت چرخ کرده میتونید درست کنید.
پیاز را ریز خرد کرده و با زردچوبه تفت دهید تا طلایی رنگ شود. لوبیا سبز خرد شده را به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. بعد گوشت تکه ای را به آن ها اضافه کرده و تفت دهید. سپس رب را به مواد افزوده و هم بزنید. بهتر است درب قابلمه را بگذارید تا کمی آب گوشت کشیده شود. بعد از چند دقیقه حدود 4 پیمانه آب به مواد اضافه کنید تا گوشت کاملا بپزد. بعد از حدود 2 ساعت پختن، در انتها نمک، دارچین و زعفران را به مایع لوبیا پلو اضافه کنید. مایع لوبیا پلو دمی باید کمی آبدار باشد.
برنج را شسته و به مدت 2 ساعت در 3 پیمانه آب خیس کنید و داخل آب آن 3 قاشق چایخوری نمک بریزید. سپس برنج را به مایع لوبیا پلو اضافه کنید و هم بزنید تا برنج و مایع لوبیا پلو خوب با هم ترکیب شوند. سپس روغن را به آن ها اضافه کرده و بعد از آن که آب برنج تمام شد یک دم کنی در درب قابلمه قرار دهید، شعله را کم کنید و به مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت اجازه دهید برنج دم بکشد.
روش دوم: می توانید برنج را کته کرده (کمی خام) و بعد که آب آن تمام شد، کف قابلمه ای دیگر کمی روغن بریزید، از هر ته دیگی که می خواهید استفاده کنید، بعد یک لایه برنج روی ته دیگ ریخته و روی آن مایع لوبیا پلو را که آب آن جمع شده بریزید. این کار را لایه لایه تکرار کنید، در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید برنج دم بکشد.
سپس آن را در ظرف مورد نظر سرو کرده و با ترشی یا سالاد نوش جان کنید.
نکات کلیدی طرز تهیه لوبیا پلو دمی
بعد از اضافه کردن زعفران و دارچین در آخر پخت مایع لوبیا پلو، زیر شعله را خاموش کنید. درب قابلمه را بگذارید و 30 دقیقه صبر کنید تا عطر زعفران و دارچین کاملا جذب مابع لوبیا پلو شود. سپس بعد از 30 دقیقه برنج را به مواد اضافه کنید.
می توانید به جای گوشت تکه ای از گوشت چرخ کرده استفاده کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/257451/ناهار--لوبیا-پلو-با-گوشت-را-دمی-بپزید
بستن   چاپ