آریا بانو
روش های پخت کدو حلوایی برای دورهمی ها
چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 15:31:19
آریا بانو - بیتوته / کدو تنبل های مورد نیاز شما بسته به اینکه در کدام منطقه از کشور زندگی می کنید متفاوت است و انواع مختلفی دارند و همه آنها یکسان نیستند. برخی به صورت گرد ، برخی کشیده، بعضی از آنها نارنجی، برخی از آنها بژ، و برخی دیگر به رنگ سفید است.
همانطور که می دانید کدو حلوایی در فصل پاییز و زمستان به فراوانی یافت می شوند روش های متفاوتی برای پخت آن است و همچنین غذاهای متعددی از آن می توان استفاده کرد مانند سوپ، پوره،خورش، انواع دسر، نان، پای یا کلوچه و کیک و شیرینی.
ولی مرسوم ترین روش پخت آن به روش ساده است. که آن هم به دو روش پخت می شود.
پخت کدو حلوایی داخل قابلمه :
پخت درون قابلمه و پخت درون فر، به این صورت که پوست کدو برا تمیز بشویید و آن را با چاقویی تیز به روش دلخواه خرد کنید سپس با مقدار خیلی کم آب داخل قابلمه با در بسته بپزید. زمانی که پخت آن را درون ظرف بکشید و با شیره یا عسل و دارچین میل کنید. زدن این مواد کاملا سلیقه ای است.
روشی دیگر برای پخت کدو حلوایی درون قابلمه وجود دارد، به این صورت که:
کدوها را شسته و با پوست خرد کنید سپس آن ها را درون قابلمه بچینید و روی آن مقداری شکر و نبات و کمی شیره بریزید و مقدار کمی آب بریزید و در آن را بگذارید و اجازه بدهید تا کدوها بپزند زمانی که پختند آن ها را درون ظرف بچینید و از شیره ی داخل قابلمه روی آن بریزید میزان استفاده از شکر و نبات و شیره به سلیقه و شیرینی کدوحلوایی شما بستگی دارد.
طرز پخت کدو حلوایی داخل فر :
برای پخت داخل فر، آن را برش بزنید می توانید پوست آن ها را بگیرید می توانید با پوست داخل سینی فر قرار بدهید و مقدار خیلی جزئی آب کف سینی بریزید و فر را روشن کنید تا به آرامی بپزد زمانی که پخت اگر دوست داشتید برشته شود شعله ی رویی را روشن کنید تا برشته شوند.
می توانید روی آن عسل و دارچین یا شیره یا شکر بریزید و میل کنید.
طرز تهیه پوره کدو حلوایی :
برای درست کردن پوره کدوحلوایی لازم نیست روی آن را برشته کنید اما اگر دوست داشتید هم می توانید برشته کنید سپس آن را بپزید و گوشت آن را جدا کنید و داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید پوره های سیب زمینی را می توانید داخل کیسه های زیب دار بریزید و در فریزر نگهداری کنید.
طرز تهیه دسر کدو حلوایی:
ابتدا کدو حلوایی ها را پوست بگیرید و خرد کنید. سپس داخل تابه با کره و شکر و دارچین و هل و زعفران تفت بدهید بعد یک استکان آب بریزید و در آن را بگذارید تا کدوحلوایی ها خوب بپزند. زمانی که آب آن تبخیر شد دسرتان آماده است.
شکر و کره به شیره ی کاراملی رنگ تبدیل می شود که خیلی خوشمزه است زمانی که کدوحلوایی ها را درون ظرف سرو کشیدید از آن شیره روی آن ها بریزید و میل کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/257198/روش-های-پخت-کدو-حلوایی-برای-دورهمی-ها
بستن   چاپ