آریا بانو
فیلم جنگی «1917» اسکار را فتح می‌کند؟
چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 14:23:58
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / هالیوود ریپورتر به بررسی شانس افتخارآفرینی فیلم سینمایی «1917» در بخش بهترین فیلم اسکار 2020 پرداخت.
در اسکار امسال سه فیلم از 9 فیلمی که در بین نامزد‌های نهایی رقابت بهترین فیلم حضور دارند، یعنی «فورد در برابر فراری»، «1917» و «انگل» هیچ نماینده‌ای در بخش بازیگری ندارند.
فیلم سینمایی «فورد در برابر فراری» با ابهامات دیگری نیز درگیر است؛ چرا که جیمز منگولد با این فیلم نتوانسته نامزد بهترین کارگردانی شود و تا کنون تنها پنج فیلم توانسته اند بدون حضور در بخش کارگردانی فاتح جایزه بهترین فیلم شوند. آخرین مورد هم سال گذشته و با فیلم «کتاب سبز» رقم خورد.
فیلم سینمایی «انگل» وضعیت پیچیده تری دارد. تا کنون تنها 10 فیلم هم در بخش بهترین فیلم بین المللی (خارجی زبان) و هم بهترین فیلم سال حضور داشته اند و هیچکدام از آن‌ها نتوانستند جایزه بزرگ این آکادمی را دریافت کند. اما «رُما» جدیدترین مثالی است که چندین نامزدی دریافت کرد و جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد، اما در بخش بهترین فیلم باز ماند.
عدم دریافت نامزدی در بخش‌های بازیگری یک علامت قرمز برای فیلم ها محسوب می‌شود. تنها 11 فیلم جایزه بهترین فیلم را بدون حضور در بخش‌های بهترین بازیگر مرد و زن دریافت کرده اند. آخرین عنوانی هم که توانسته این اتفاق را رقم بزند، «میلیونر زاغه نشین» است که به 11 سال پیش باز می گردد. بقیه مثال‌ها به اولین برندگان اسکار مثل «بال ها» در سال 1928 و همچنین شجاع دل در سال 1995 و ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه در سال 2003 باز می گردد.
نبود نامزد بازیگری برای سم مندس کارگردان 1917 هم نشانه بدی است؛ چرا که دو بازیگر اصلی دارد و حضور آن‌ها را تمام 119 دقیقه فیلم شاهد هستیم.
با این حال هالیوود ریپورتر معتقد است در شرایط خاصی این فیلم شانس برنده شدن بهترین فیلم اسکار را دارد. این فیلم باید از سوی رای دهندگان بیشتری تماشا شود. سم مندس کارگردان و نویسنده فیلم باید با مخاطبان روبرو شود و به سوالات آن‌ها درمورد داستان فیلم که قصه گفته شده توسط پدربزرگ اوست، بیشتر توضیح دهد.

http://www.banounews.ir/fa/News/257182/فیلم-جنگی-«1917»-اسکار-را-فتح-می‌کند؟
بستن   چاپ