آریا بانو
«گلوریا» در اسپانیا 4 نفر را کشت و برق 220 هزار نفر را قطع کرد
چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 14:04:16
آریا بانو - فارس / طوفان زمستانی موسوم به «گلوریا» در اسپانیا علاوه بر قطع برق 220 هزار نفر در این کشور به مرگ حداقل چهار نفر انجامیده است.
طوفان زمستانی گلوریا که از روز یکشنبه میهمان مناطق گسترده‌ای از اسپانیا بوده، تاکنون به جان باختن سه مرد و یک زن انجامیده، برق 220 هزار نفر را قطع کرده و باعث تعطیلی مدارس زیادی شده و جاده‌های مواصلاتی بسیاری را مسدود کرده است.
به نوشته «آسوشیتدپرس»، به گفته مقام‌های اسپانیایی، طوفان گلوریا با سرعت بالا شهرهای ساحلی را در نوردیده، شیشه‌های منازل، مغازه‌ها و رستوران‌ها را شکسته و در برخی مناطق هم سبب بروز سیل در خیابان‌ها شده است.
رسانه‌های اسپانیایی از آسیب شدید وارده به شهرهای ساحلی و جزایر این کشور از قبیل جزیره «منورکا» و تعطیلی چند روزه بنادر خبر داده‌اند.
با نگاه به تصاویر و صحنه‌هایی که طوفان گلوریا در استان «گرونا» واقع در شمال شرقی اسپانیا رقم زده، حجم بالای قدرت این طوفان در تخریب ساختمان‌ها به وضوح قابل مشاهده است به گونه‌ای که در نتیجه طوفان برخی از ساختمان‌ها به طور کامل تخریب شده‌اند.
بخش اعظم ساکنان استان گرونا روز سه شنبه (دیروز) برق نداشتند.
مقام‌های اسپانیایی برای مقابله با اثرات طوفان، به ناچار بسیاری از مدارس در «کاتالونیا»، «والنسیا» و مناطقی از «آراگون» را تعطیل کردند.

http://www.banounews.ir/fa/News/257160/«گلوریا»-در-اسپانیا-4-نفر-را-کشت-و-برق-220-هزار-نفر-را-قطع-کرد
بستن   چاپ