آریا بانو
روش های گرم کردن خانه در زمستان
چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 14:00:56
آریا بانو - نمناک / گرم کردن خانه در فصل های سرد سال باید با مدیریت همراه باشد تا هم خانه ای گرم و راحت داشته باشید و هم اینکه از مصرف بیش از حد انرژی جلوگیری کنید. فرقی ندارد که چه سنی و یا چه جنسیتی دارید در هر صورت زندگی کردن در یک محیط سرد برای سلامتی شما مضر است. خوشبخانه راه های زیادی وجود دارد که می تواند شما را گرم نگه دارد ، بدون این که از لوازمی مثل بخاری استفاده کنید و در نتیجه مصرف گاز نیز کاهش می یابد. در این قسمت این راهکارها را به شما معرفی خواهیم کرد.
1. تمام پنجره ها را ببندید :
این کار را نه تنها بر روی پنجره ها ، بلکه هر گونه درزی شبیه به پنجره نیز باید بسته و کیپ باشد. پنجره ها باید دارای درزگیر باشند. اگر حس کردید که دمای داخل خانه بیش از حد گرم است ، درزگیرها را بردارید. لای پنجره ها باید کاملا سفت و محکم بسته شده باشد و بهتر است که از درزگیرهای پلاستیک و قابل جدا شدن برای پنجره ها استفاده کنید تا هر وقت که خواستید آن ها را جدا کنید و همچنین می توانید یک حوله و یا تی شرت کهنه را لای پنجره بگذارید.
2. از پرده های معمولی با رنگ روشن استفاده کنید تا در طول روز نور خورشید به داخل خانه بیاید :
این کار نه تنها سرما را به داخل خانه نمی آورد ، بلکه باعث می شود که از گرمای نور خورشید نیز استفاده کنید و همچنین می توانید با کرکره های پلاستیکی پنجره ها را بپوشانید و در صورت تابش آفتاب ، آن ها را باز کنید.
3. هنگام تابش آفتاب پرده ها را کنار بزنید :
اگر پرده آویزان شده به پنجره شما سنگین است ، می توانید آن ها را کنار بزنید و از نور و گرمای آفتاب استفاده کنید و زمانی که خورشید به داخل خانه می تابد ، آن را کنار بزنید.
4. درها را محکم ببندید :
اطراف در و چارچوب آن را به خوبی بررسی کنید تا سرمایی از اطراف و یا زیر آن بیرون نزند و همچنین می توانید از درزگیر در یا همان روش استفاده از پارچه بهره ببرید.
5. اجازه دهید که هرچه بیشتر نور خورشید به داخل منزل بتابد :
تمام راه ها را چک کنید که باعث می شود نور خورشید چند برابر منعکس شود. از گیاهانی استفاده کنید که نور خورشید را بیشتر انعکاس می دهند. اجسام اضافی را از دیواری که در معرض نور آفتاب است جدا کنید. در حالت ایده آل بهتر است که شب ها اجسام را سر جایشان قرار دهید.
6. درب اتاق هایی که آفتاب گیر نیستند را ببندید :
درهای بسته یک نوع مانع بین شما و اتاق های فریز شده و یخ زده می باشند و همچنین جریان هوا را تا جای ممکن متوقف می کند و از سرمای هوا جلوگیری می کنند. بهتر است که یخچال و فریزر را درون این اتاق ها قرار دهید. حتی در صورتی که دستگاه گرم کننده دارید ، درب این اتاق ها را ببندید تا گرما در یک مکان جمع شود و مراقب باشید که در این اتاق ها چند وقت یک بار یک دستگاه گرمایشی روشن کنید تا لوله ها یخ نزنند و همچنین باید مراقب باشید که قالیچه ها بر اثر سرما از بین نروند.
7. از فرش، قالیچه و یا موکت استفاده کنید :
فرش ها می توانند محیط خانه را گرم تر کنند. پس اجازه ندهید که کف خانه خالی و بدون فرش و موکت باشد. لمس فرش ها راحت تر از لمس سنگ و یا چوب یخ زده است. قدم زدن روی آن نیز لذت بیشتری دارد و آسیب کمتری به پای شما وارد می کند.
8. از یک عایق در شیروانی و یا فضای خالی بالای سقف استافده کنید :
بسیاری از گرمای خانه از قسمت شیروانی از بین می رود و در نتیجه باید از یک عایق برای حبس کردن گرما استفاده کنید و مطمئن شوید که سقف شما به اندازه کافی عایق بندی شده است.
9. اگر شومینه دارید روشن کنید :
اگر شومینه دارید، آن را روشن کنید زیرا گرم کننده های آتشین یک گرمای لذت بخش و کافی را به محیط خانه می بخشند.
10. آشپزی کنید :
آشپزی کردن یک فعالیت گرمازا است که می تواند دمای محیط خانه را نیز افزایش دهد. خوردن غذای داغ نیز به گرمای بیشتر درونی شما کمک می کند. سعی کنید که کیک یا کلوچه بپزید :گاز شما باید در اکثر مواقع روشن باشد تا بتواند محیط خانه و آشپزخانه را گرم کند . آشپزخانه ای که با آشپزی گرم شده باشد ، می تواند روی گرمای کل خانه تاثیر مثبت داشته باشد. اگر داخل فر کیک پخته بودید ، بعد از تمام شدن کارتان در فر را باز بگذارید تا گرمای آن در خانه جریان پیدا کند. 20 دقیقه در آن را باز بگذارید و بعد ببندید تا انرژی بیش از حد هدر نرود. از پخت و پزهایی که بخار تولید نمی کند، زیاد استفاده نکنید و سعی کنید که آشپزی تان را به گونه ای پیش ببرید که به افزایش رطوبت محیط کمک کند . دستگاه های بخور نیز می توانند گرما را جذب کنند و به شما تحویل دهند.
11. شمع روشن کنید :
یک یا چند شمع می تواند گرمای زیادی تولید کند. فقط باید مراقب باشید که آن ها را کجای خانه قرار می دهید. از شمع های ارزان قیمت اما به تعداد بیشتر استفاده کنید و از گرم کننده های شمعی استفاده کنید. شاید گرمای آن به اندازه شومینه و بخاری نباشد اما راضی کننده است.
12. چند چراغ روشن کنید :
حباب های لامپ به طور متوسط حدود 95 درصد از انرژی گرمایی را بیرون می دهند که یک منبع به صرفه برای ایجاد گرمای معمولی و راضی کننده محسوب می شوند. چراغ های ال.ای.دی و فلورسنت در گرم کردن خانه تاثیری ندارند ، بنابراین آن ها را برای روزهای گرم تر سال نگه دارید و پول خود را ذخیره کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/257140/روش-های-گرم-کردن-خانه-در-زمستان
بستن   چاپ