آریا بانو
سارا بهرامی؛ از بازی در سریال‌های تلویزیون تا سیمرغ جشنواره فجر
چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 11:46:56
آریا بانو - فیلم نیوز / دروغ نیست اگر بگوییم که تا همین چند سال برای اثبات خودش به سینما و کارهای نمایشی تلاش‌های بسیاری می‌کرد. اما وقتی که پله‌های اختتامیه سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر را با چشم‌هایی پر از اشک بالا می‌رفت مزد زحمات و تلاش‌های زیادی را که در طول این سالها انجام داد را گرفت و با بازی در پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران حالا می‌تواند با جسارت و شهامت بیشتری به سینما و دنیای پیرامون آن نگاه کند.
سارا بهرامی متولد دوم بهمن ماه 1361 است. با اینکه از کودکی عاشق بازیگری بود برای آموختن آن به آموزشگاه‌ها می‌رفت، اما برای او همه چیز از سال 88 آغاز شد که برای اولین جلوی دوربین یک فیلم سینمایی رفت.
پس از بازی در فیلم‌های سینمایی «تهرون» و «آینه‌های روبرو» چند سالی روی صحنه تئاتر رفت و به ایفای نقش در چندین نمایش پرداخت و سپس با سریال موفق «پروانه» به خانه‌های مردم رفت.
سال 93 بهرام توکلی به او پیشنهاد بازی در «من دیه‌گو مارادونا هستم» داد. این فیلم با اینکه در اکران عمومی نتوانست موفق ظاهر شود اما در جشنواره سی‌و‌سوم بهرامی با این فیلم کار خود را کرد و بازی‌اش مورد توجه بسیاری از منتقدان قرار گرفت تا نام او بیشتر سر زبان‌ها بیافتد. پس از بازی در فیلم توکلی با پیشنهاد بهروز شعیبی مجددا به تلویزیون بازگشت و بازی در «پرده نشین» را قبول کرد.
با «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» توانایی بازیگری‌اش را بیشتر به رخ کشید و یک سال بعد برای بازی در «ایتالیا ایتالیا» نامزد دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره سی‌و‌پنجم شود.
اما او دست از تلاش کردن بر نداشت تا اینکه بالاخره به آنچه که سالها می‌خواست رسید: سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن!
بازی بهرامی در نقش یک زن بزهکار و معتاد آنچنان مخاطبان و داوران جشنواره را تحت تاثیر قرار داد تا اینکه چاره‌ای جز این نبود که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در «دارکوب» در دست‌های او قرار گیرد.
پس از موفقیتش در جشنواره فجر فیلم «هزارپا» با بازی او در سینماهای کشور روی پرده رفت. او یکی از سه نقش اصلی کمدی ابوالحسن داودی را بازی ایفا کرد تا نقش قابل قبولی در موفقیت این فیلم در گیشه سینماها داشته باشد. سال گذشته با «جمشیدیه» به جشنواره فجر آمد و امسال نیز «سرکوب» با بازی او به نمایش درآمد.
او هم اکنون منتظر اکران «لتیان» است و به تازگی پیشنهاد بازی در فیلم «روشن» روح الله حجازی را قبول کرده است.
پرتره شهاب جعفرنژاد

http://www.banounews.ir/fa/News/257079/سارا-بهرامی؛-از-بازی-در-سریال‌های-تلویزیون-تا-سیمرغ-جشنواره-فجر
بستن   چاپ