آریا بانو
روایت پسرِ امین حیایی از بازی در سریال «از سرنوشت»
چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 10:30:37
آریا بانو - مهر / دارا حیایی، فرزند امین حیایی که برای اولین‌بار به‌عنوان بازیگر در سریال تلویزیونی «از سرنوشت» حاضر شده است، پدرش را منتقد سرسخت بازیگری‌اش می‌داند.
دارا حیایی فرزند امین حیایی پیش از این در فیلم سینمایی «شعله‌ور» ساخته حمید نعمت‌الله بازیگری را تجربه کرده بود و حالا در سریال «از سرنوشت» به کارگردانی علیرضا بذرافشان با بازی در نقش جوانی «هاشم» کودک پرورشگاهی برای اولین بار در قاب تلویزیون ظاهر شده است.
پیش از این فصل اول این سریال به کارگردانی محمدرضا خردمندان از شبکه دو سیما پخش شده بود و این روزها فصل دوم این سریال با حضور دارا حیایی در حال پخش است.
دارا حیایی درباره پروسه ایفای نقش هاشم و بازی در سریال «از سرنوشت» به خبرنگار مهر گفت: من شخصیت هاشم را از طریق فیلمنامه شناختم که بعد از یک ماه کار و حضور در سریال برایم فراهم شد. البته اگر سریال به طور همزمان تولید نمی‌شد، شاید فرصت بیشتری برای شناخت داشتم اما فصل 1 و 2 همزمان جلوی دوربین رفت و من امکان دیدن بازی بازیگران نقش کودکی شخصیت‌ها (هاشم و سهراب) را نداشتم.
بازیگر کودکی «هاشم»، شبیه کودکی خودم بود
وی ادامه داد: بازیگر کودکی هاشم را در زمان پیش‌تولید دیدم. به نظرم خصوصیاتش شبیه کودکی خودم داشت و برایم جالب بود. هاشم پس از زندگی سخت و مشکلات در کودکی با ورود به سن 18 سالگی به دنبال عشق و تجربه زندگی می‌رود، او قصد دارد به آرزوهایش برسد اما برای رسیدن به هر یک از این آرزوها باید تلاش کند و شرایط جامعه اجازه رسیدن به آرزوهایش را نمی‌دهد اما او سخت تلاش می‌کند.
حیایی درباره ارتباط عینی با شخصیت‌هایی از جنس کاراکتری که ایفا کرده است، گفت: فکر می‌کنم اگر این مدل افراد را جستجو می‌کردم و رفتار آن‌ها را می‌دیدم، چیزی در وجودم خلق نمی‌شد و بیشتر به سمت تقلید از رفتار آن‌ها می‌رفتم. از پدرم و دیگر اساتید آموخته‌ام که از کاراکتر نوشته شده به یک درک برسم و برای شخصیت آن یک شناسنامه بنویسم و آن را زندگی کنم، اول باید در مورد هاشم به یک باور می‌رسیدم و بعد آن را بازی می‌کردم. درواقع اگر به سراغ افرادی که با این نوع آسیب‌ها مواجه بودند، می‌رفتم به عقیده خودم کاراکتر به تیپ تبدیل می‌شد و این ریسک بسیار بزرگی بود که حاضر به این ریسک در این سریال نشدم.
توصیه‌های امین حیایی به فرزندش برای بازیگری
فرزند امین حیایی درباره اینکه چه کمک‌هایی برای ایفای این نقش از پدرش دریافت کرده است، توضیح داد: از توصیه‌های پدرم این است که همیشه خودت را در فضای فیلمنامه قرار بده و با شرایط فیلمنامه و شخصیت متولد شود. در زمانی که فیلمنامه را می‌خواندم همیشه به این فکر می‌کردم اگر مانند هاشم به دنیا می‌آمدم چگونه زندگی می‌کردم؛ در اصل توصیه پدرم این بود که باید به کاراکتر جان بدهم تا زنده شود و من این نقش را زندگی کردم.
وی درباره فضای سریال نیز گفت: به مخاطب این نوید را می‌دهم که در فصل سوم با فضای بسیار متفاوتی در سریال «از سرنوشت‌» مواجه خواهند شد و هاشم دنیای متفاوتی را تجربه می‌کند.
قضاوت بیشتر با تلویزیون
حیایی که برای اولین‌بار است در یک سریال تلویزیونی حضور پیدا کرده است، گفت: یک تجربه در سینما کسب کردم، در فیلم «شعله‌ور» حدود 2 ماه با گروه همراه بودم که گروه بسیار خوبی بود و در سریال حدود 8 ماه با گروه همراه شدم و بیش از آن که والدینم را ببینم افراد گروه را می‌دیدم؛ در واقع با عوامل سریال زندگی کردم و یک خانواده دیگر داشتم. به لحاظ بازی و مدیوم سینما و تلویزیون تفاوت چندانی ندارند، بازیگر باید در سریال همان‌قدر که در سینما انرژی صرف می‌کند، زمان بگذارد و روی بازی‌های یکدست هم متمرکز شود که بسیار کار سختی است. مخاطب تلویزیون اما گسترده‌تر و بیشتر است و بازیگر در بوته قضاوت وسیع‌تری قرار می‌گیرد.
وی درباره دغدغه پدرش نسبت به اولین حضور او در یک سریال تلویزیونی با اشاره به اینکه امین حیایی سریال «از سرنوشت» را دنبال می‌کند، گفت: با شروع بازی‌ام در سریال، استرسم دوچندان شد زیرا پدرم منتقد جدی و سرسختی است و نگرانم از این که نکند یک درصد ناامیدش کرده باشم. همیشه می‌گوید وقتی احساس کردی که کارت را درست انجام دادی بدان اشتباه کردی!

http://www.banounews.ir/fa/News/257022/روایت-پسرِ-امین-حیایی-از-بازی-در-سریال-«از-سرنوشت»
بستن   چاپ